Gerdab.IR | گرداب

درخواست از قانون گذاران برای ایجاد چارچوب قانونی واحد برای ارز دیجیتال

درخواست از قانون گذاران برای ایجاد چارچوب قانونی واحد برای ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰

مدیرعامل صرافی آمریکایی FTX از قانون‌گذاران خواست تا چارچوب قانونی واحدی برای سرمایه‌های دیجیتال فراهم کنند.

به گزارش گرداب، سم بنکمن-فراید موسس و مدیرعامل صرافی رمزارز FTX به‌طور مکرر از قانون‌گذاران خواسته است تا یک چارچوب واحد برای سرمایه‌های دیجیتال فراهم کنند.

او این درخواست را در فروم گفتگو‌های مالی آسیا مطرح کرده است که رویدادی است که توسط دولت هنگ کنگ برای برجسته کردن فرصت‌های جدید در زمینه‌های اقتصادی ایجاد شده بود.

مدیرعامل صرافی آمریکایی FTX اشاره کرده است که به جای متمرکز شدن بر این که مشخص کنیم آیا این سرمایه‌ها از امنیت برخوردارند یا نه، قانون‌گذاران باید بر وضع قوانین و ایجاد مجموعه مقرراتی بر حوزه کریپتو متمرکز شوند.

او همچنین تاکید کرده است که یک چارچوب که برای افشا و پیشگیری فساد ایجاد شود، احتمالا اهمیت بیشتری دارد از این که سرمایه‌ها برچسب ایمن را دریافت کنند یا خیر.

در حالی که مدیرعامل این صرافی به‌طور مشخص اعلام نکرده است که منظور او چه نهاد‌های رگولاتوری و از کدام کشور است، بسیاری از رگولاتوری‌ها در سراسر دنیا بر مسئله دسته‌بندی کردن توکن‌ها به عنوان اوراق بهادار متمرکز شده‌اند. از نظر مدیرعامل این صرافی دسته‌بندی شدن سرمایه دیجیتال به عنوان اوراق بهادار لزوما نمی‌تواند باعث حفاظت از سرمایه‌گذاران شود.

افزون بر این، مدیرعامل صرافی میلیارد دلاری FTX بر این تاکید کرده است همانند چارچوب‌های مقرراتی برای سایر انواع سرمایه‌ها، سرمایه‌های دیجیتال نیز باید دارای چارچوب مقرراتی خاص خود باشند.

این نخستین بار نیست که مدیران یک صرافی کریپتو از قانون‌گذاران درخواست ورود به این حوزه می‌کنند. پیش از این در ماه دسامبر (آذر) مدیرعامل FTX همراه سایر مدیران موسسه‌های برجسته کریپتو در آمریکا به یک جلسه استماع در کنگره آمریکا فراخوانده شدند که در آنجا آن‌ها از قانون‌گذاران آمریکایی خواستند که شفافیت قانونی درباره سرمایه‌های دیجیتال ایجاد کنند.

در همین حال بسیاری از متخصصان انتظار دارند که پیشرفت‌های برجسته‌ای در معیار‌های قانون‌گذاری در این حوزه در سال پیش‌رو اتفاق بیفتد. به گزارش کوین تلگراف، هاتو شیخ (Hatu Sheikh) هم‌موسس و مدیر ارشد راهبردی DAO Maker گفته است که قانون‌گذاران باید «متوجه شوند که صنعت در حال بلوغ است و در حال حاضر حتی بیش از اندازه بزرگ است که بتوانند آن را ممنوع اعلام کنند». شیخ همچنین تذکر داده است که قانون‌گذاری ضروری است.
منبع: کوین‌تلگراف