Gerdab.IR | گرداب

راه‌اندازی استیبل کوین در پی‌پال

راه‌اندازی استیبل کوین در پی‌پال
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰

اولین بار، استیو موزر، نشانه‌های توسعه یک استیبل کوین داخلی را در کد منبع برنامه آیفون پی‌پال (PayPal) کشف کرد.

به گزارش گرداب، شرکت فناوری آمریکایی پی‌پال هلدینگز (PayPal Holdings) تأیید کرد که قصد راه‌اندازی استیبل کوین اختصاصی خود به نام پی‌پال کوین (PayPal Coin) را دارد.

اولین بار، استیو موزر، نشانه‌های توسعه یک استیبل کوین داخلی را در کد منبع برنامه آیفون پی‌پال کشف کرد. خوزه فرناندز داپونته، معاون ارشد رمزارز و ارز‌های دیجیتال پی‌پال، شواهد موجود در اپلیکیشن پی‌پال را تأیید کرد و به خبرگزاری بلومبرگ گفت: «ما در حال بررسی برای راه‌اندازی استیبل کوین هستیم.

اگر تصمیمات قطعی در این باره گرفته شد، حتما با تنظیم‌کنندگان و مقامات مربوطه همکاری خواهیم کرد».

یافته‌های موزر نشان می‌دهد که پی‌پال در حال ساخت پی‌پال کوین است و این کوین با دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. با این حال، سخنگوی پی‌پال توضیح داد که کد‌های منبع برنامه آیفون در طی هکاتون اخیر (رویدادی است که در آن برنامه‌نویسان رایانه و افراد دیگری که درگیر توسعه نرم‌افزار هستند، از جمله طراحان گرافیکی، طراحان واسط کاربری و مدیران پروژه گرد هم می‌آیند و در توسعه پروژه‌های نرم‌افزاری و گاهی سخت‌افزاری با یک‌دیگر همکاری می‌کنند) توسعه داده شده است.

در حالی که رمزارز پی‌پال در حال ساخت است، نام، لوگو و ویژگی‌های توکن ممکن است قبل از راه‌اندازی رسمی تغییر کند. پی‌پال قبلا ویژگی‌های جدیدی را اضافه کرد که به کاربران امکان خرید، نگهداری و پرداخت با سکه‌های دیجیتال را می‌داد. داپونته در مصاحبه‌ای در ماه نوامبر ۲۰۲۱ اشاره کرده بود که پی‌پال هنوز استیبل کوینی که مخصوص انجام پرداخت‌ها باشد پیدا نکرده است.

طبق گفته‌های او، یک استیبل کوین باید با تضمین امنیت شبکه، از پرداخت‌ها در مقیاس بزرگ پشتیبانی کند و افزود: «باید توضیحات درباره مقررات، چارچوب‌های نظارتی و نوع مجوز‌هایی که در این فضا مورد نیاز است روشن و واضح باشد».

علاوه بر راه‌اندازی استیبل کوین پی‌پال، این شرکت اقداماتی پیشگیرانه برای گسترش خدمات مرتبط با رمزارز در حوزه قضایی خارج از آمریکا انجام داده است. در ماه سپتامبر ۲۰۲۱، شرکت پی‌پال اعلام کرده بود که خدمات جدید تجارتی بیت کوین را برای بازار انگلیس عرضه می‌کند. طی این اقدام، مشتریان می‌توانند با ارز‌های دیجیتال اصلی مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش معامله کنند.

منبع:

cointelegraph