Gerdab.IR | گرداب

شورای نظارت بر ثبات اقتصادی آمریکا: استیبل‌کوین و کریپتو خطراتی برای اقتصاد هستند

شورای نظارت بر ثبات اقتصادی آمریکا: استیبل‌کوین و کریپتو خطراتی برای اقتصاد هستند
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰

شورای نظارت بر ثبات اقتصادی آمریکا توصیه کرده است که دولت فدرال و قانون‌گذاران مقررات فعلی و ابزار‌هایی که می‌توانند بر سرمایه‌های دیجیتال به کار ببرند را بازنگری کنند.

به گزارش گرداب - در یک گزارش سالانه که روز جمعه منتشر شد، شورای نظارت بر ثبات اقتصادی (FSOC) آمریکا نگرانی‌هایی خود را پیرامون پذیرش استیبل‌کوین‌ها و سایر سرمایه‌های دیجیتال ابراز کرد.

در رابطه با استیبل‌کوین‌ها، این شورا اعلام کرده است که اعتماد مصرف کننده می‌تواند با عواملی، چون نقدناپذیری، فقدان پشتوانه‌های امنیتی لازم، ابهام درباره حقوق آزادی سازی و حملات سایبری خدشه‌دار شود. رواج استیبل‌کوین‌ها در زمانی که شرایط اقتصادی سخت ممکن است باعث ایجاد یک شوک به اقتصاد و سامانه‌های مالی شود.

این گزارش همچنین به خاطر رشد سرمایه‌های غیرمتمرکز یا DeFi نیز هشدار داده است. در این نوع سرمایه‌ها اهرم بالا شدن ممکن است باعث ورشکستی فرد شود. قیمت‌های این بازار به‌طور زیادی در نوسان است و ممکن است با ریزش کامل بازار چرخه‌‎ای از مارجین کال شدن را شاهد باشیم.

افزون بر این، در این گزارش تاکید شده است که کاربران این خدمات رویاروی ریسک از دست دادن سرمایه‌های خود به خاطر نوسانات بازار، مشکلات عملیاتی و خطرات امنیت سایبری نیز هستند. این شورا درخواست می‌کند که یک اقدام هماهنگ میان مقامات دولت فدرال و مقامات محلی انجام گیرد تا استیبل‌کوین‌ها و سایر ارز‌های دیجیتال قانون‌مند شوند.

با وجود نگرانی‌هایی که درباره صنعت بی‌قانون کریپتو در این گزارش شده است، اما در نهایت جمع‌بندی این گزارش با تاکید بر ظرفیت‌های نوآورانه کریپتو است:

«توسعه سرمایه‌های دیجیتال و استفاده از فناوری دفترکل توزیع‌شده مشترک ممکن است فرصتی ارائه کند که نوآوری‌ها تقویت شوند و زیرساخت‌های مالی بیشتر مدرن شوند. توجه و هماهنگی قانون‌گذاری باید به این مسائل جلب شده باشد».