Gerdab.IR | گرداب

امکان پرداخت مالیات از طریق ارز دیجیتال در ایالت کلرادو

امکان پرداخت مالیات از طریق ارز دیجیتال در ایالت کلرادو
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰

فرماندار این ایالت اعلام کرده است که پرداخت مالیات از طریق رمزارز‌ها امکان‌پذیر خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، فرماندار ایالت کلرادو، جرد پولیس اعلام کرده است که این ایالت به دنبال پذیرش پرداخت مالیات از طریق رمزارزهاست. او در این باره می‌گوید: «ما به دنبال اجرایی کردن این مسئله از تابستان آینده خواهیم بود». او همچنین اضافه کرده است که پس از پرداخت مالیات، پرداخت از طریق ارز دیجیتال برای موارد دیگری همچنین اخذ مجوز‌های مختلف (مانند گواهینامه رانندگی) نیز قانونی خواهد شد.

با این‌حال این فرماندار چنین شفاف‌سازی کرد که: «مهم است که مردم از چشم‌انداز ایالت در این زمینه مطلع باشند که ما نمی‌توانیم سرمایه‌های خود را در معرض خطر در بازار‌هایی مانند سهام و ارز دیجیتال قرار دهیم، زیرا بسیار پرنوسان هستند. هزینه‌ها و پرداخت‌های ما به دلار است. تمام هزینه‌های ما به دلار است و بودجه ما توسط قانون‌گذاران به دلار مصوب شده است».

او همچنین تاکید کرده است: «وقتی صحبت از پذیرش پرداخت‌های ارز دیجیتال می‌کنیم، آن‌ها قرار است به دلار تبدیل شوند؛ بنابراین یک واسطه‌ای وجود خواهد داشت که این نوع از مالیات را به دلار تبدیل کند تا برای مقاصد ما استفاده شود».

وقتی از این فرماندار پرسیده شد که آیا نگران متغییر بودن قیمت بیتکوین و سایر رمزارز‌ها نیست و آیا تغییرات قیمتی آن‌ها بر برنامه این ایالت موثر خواهد بود، او بلافاصله چنین پاسخ داد: «نه اصلا. زیرا ما اصلا این مالیات‌ها را به شکل بیتکوین یا اتریوم نگهداری نخواهیم کرد. ما به عنوان یک نوع سرمایه از آن‌ها نگهداری خواهیم کرد. پس از پرداخت‌ها آن‌ها بلافاصله تبدیل خواهند شد و به سامانه حسابداری ما به عنوان دلار وارد خواهد شد».

به نظر می‌رسد که ایالات متحده آمریکا به دنبال پیشگام بودن در حوزه پذیرش ارز دیجیتال است و به آرامی روند پذیرش قانونی این گونه سرمایه‌های جدید در این کشور صورت گرفته است.

با این حال استفاده از ارز‌های دیجیتال خطرات بالقوه زیادی دارد و نبود یک چارچوب قانونی کامل و مشخص می‌تواند باعث ضرر و زیان عمده شود. افزون بر این استفاده از ارز‌های دیجیتال به شکل کلان در حال حاضر خطرات امنیتی بالقوه زیادی با خود به همراه دارد. برای همین قبل از ورود جدی به این حوزه بهتر است زیرساخت‌های امنیتی کشور آماده پذیرش ارز‌های دیجیتال باشد.

منبع: bitcoin.com