Gerdab.IR | گرداب

کاهش نصب دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در ابتدای سال ۲۰۲۲

کاهش نصب دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در ابتدای سال ۲۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰

در دو ماه اول سال ۲۰۲۲، در سراسر جهان ۱۸۱۷ دستگاه خودپرداز رمزارز نصب شد. در حالی که در مدت زمان مشابه در سال ۲۰۲۱، این تعداد ۲۴۳۵ دستگاه بود.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ و اوایل سال ۲۰۲۲، شاهد رخداد‌های زیادی در رابطه با بیت کوین از جمله به رسمیت شناخته شدن آن در السالوادور، ثبت رکورد جدید رسیدن به ارزش ۶۹ هزار دلاری و داشتن بیش‌ترین نرخ هش بوده‌ایم.

با این حال برای اولین بار در تاریخ، تعداد نصب خودپرداز‌های بیت کوین در سراسر جهان طی دو ماه اول سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ کم‌تر بوده است. معمولا تعداد نصب خودپرداز‌های بیت کوین سال به سال بیش‌تر می‌شد.

در دو ماه اول سال ۲۰۲۲، در مجموع ۱۸۱۷ دستگاه خودپرداز رمزارزی در سراسر جهان نصب شد. در حالی که در مدت زمان مشابه در سال ۲۰۲۱، ۲۴۳۵ دستگاه نصب شده بود. در دو ماه اول سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، به ترتیب ۲۵۰ و ۷۶۰ دستگاه خودپرداز رمزارزی نصب شد.

یکی از دلایل اصلی پایین بودن آمار سال ۲۰۲۲ می‌تواند مربوط به تصمیمات حوزه‌های قضایی کشور‌ها باشد. برای مثال، آمریکا به تنهایی با نصب ۱۶۸۹ دستگاه خودپرداز رمزارز جدید، ۹۳% از کل آمار نصب خودپرداز‌های رمزارزی در سطح جهان در سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر در دو ماه اول سال ۲۰۲۲، یک دستگاه خودپرداز بیت کوین در اروپا غیرفعال شد و در مجموع ۱۳۹۷ دستگاه فعال هستند. در حال حاضر، آمریکای شمالی رکورددار نصب خودپرداز رمزارز است و با ۳۴۲۸۴ دستگاه نصب شده، ۹۵% از کل آمار را شامل می‌شود.

طبق آمار، در مجموع ۳۶۰۶۷ دستگاه خودپرداز رمزارز نصب شده است. با این که در اوایل سال ۲۰۲۲، تعداد دستگاه‌های جدید کم‌تر است، اما انتظار می‌رود تا با به رسمیت شناخته شدن بیت کوین در کشور‌های مختلف، میزان نصب هم بیش‌تر شود. برای مثال، السالوادور قصد دارد تا به زودی ۱۵۰۰ دستگاه خودپرداز بیت کوین نصب کند.

یکی از فواید پذیرش بیت کوین برای السالوادور، رونق گردشگری بوده است. وزیر گردشگری این کشور در ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ اعلام کرد که صنعت گردشگری از زمان تصویب قانون بیت کوین در سپتامبر ۲۰۲۱، بیش از ۳۰ درصد رشد کرده است و به جای جذب ۱.۱ میلیون گردشگر که دولت پیش‌بینی کرده بود، این کشور شاهد حضور ۱.۴ میلیون گردشگر بوده است.
منبع:
کوین تلگراف