Gerdab.IR | گرداب

موفقیت حملات سایبری در نتیجه استرس کارمندان

موفقیت حملات سایبری در نتیجه استرس کارمندان
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱

پژوهش دانشگاه سنترال فلوریدا نشان می‌دهد که استرس کارمندان نقش مهمی در موفقیت حمله‌های سایبری دارد و باعث زیرپا گذاشته شدن رویه‌های امنیت سایبری می‌شود.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، با افزایش خطرات حملات سایبری، شرکت‌ها و نهاد‌ها سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در حوزه امنیت سایبری انجام داده‌اند که اکثر آن‌ها بر فناوری‌هایی برای حفاظت از داده‌ها و سامانه‌ها تمرکز می‌کنند.

در حالی که انجام چنین نوع سرمایه‌گذاری‌هایی بسیار حائز اهمیت است، اما اغلب اوقات نقطه آسیب‌پذیری اصلی شرکت‌ها عامل انسانی است.

در طی پژوهشی که در این باره در دانشگاه سنترال فلوریدا انجام شده است، محققان اذعان داشته‌اند که وقتی که یک سازمان تمرینات سایبری منظم دارد، امکان موفقیت حملات سایبری کاهش می‌یابد. اما در واقعیت به دلیل استرس بیش از حد کارمندان عامل اصلی در انجام نشدن رویه‌های امنیتی است.

این محققان ۳۳۰ کارمند که به شکل دورکار در طی دوران همه‌گیری کرونا فعالیت می‌کردند، بررسی کرده است. از کارمندان درباره وفادار بودن به سیاست‌های امنیت سایبری سازمان خود و نسبت آن با اموری مانند سطح استرس‌شان سوال پرسیده شده است.

به دنبال این پژوهش از ۳۶ کارمند به شکل مصاحبه‌های عمیق مورد بررسی قرار گرفته‌اند و تلاش شده است تا تصور بهتری از این که چگونه دورکاری به عنوان نتیجه همه‌گیری کرونا تاثیر زیادی در امنیت سایبری داشته است. نتیجه این پژوهش بسیار جالب توجه است. ۶۷ درصد مشارکت‌کنندگان می‌گویند که آن‌ها حداقل یک بار از سیاست‌های امنیت سایبری تخطی کرده‌اند.

همچنین مشارکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند که در یک حمله سایبری، میزان استرس بالا باعث می‌شود که آن‌ها سیاست‌های امنیت سایبری و رویه‌های موجود را فراموش کنند.

ترس از موفقیت حمله سایبری باعث می‌شود که عامل انسانی نتواند، اقدامات لازم را در موقع مقرر انجام دهد و این مسئله خسارات بالایی به بار می‌آورد.

در کنار فراهم کردن فناوری‌های امنیتی لازم، تربیت نیروی کاربلد در حوزه امنیت سایبری از جمله اولویت‌های سازمان‌هایی است که با اطلاعات حساس سروکار دارند.

منبع: cybernews