Gerdab.IR | گرداب

عصر جدید با فناوری ۵G و خطرات امنیت سایبری

عصر جدید با فناوری ۵G و خطرات امنیت سایبری
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱

سال ۲۰۲۲، سال راه‌اندازی فایو جی (۵G) و شروع نسل جدیدی از ارتباطات تلفن همراه خواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، پیش‌بینی می‌شود که طی ۱۲ ماه، به طور جهانی بیش از یک میلیارد اتصال ایجاد شود. از آن زمان به بعد و با استفاده از فایو جی، میزان اتصالات در سال ۲۰۲۴ به بیش از دو میلیارد و در سال ۲۰۲۶ به بیش از سه میلیارد خواهد رسید.

همه این‌ها نشان‌گر این است که افراد در سرتاسر جهان از طریق برقراری ارتباط به یک‌دیگر نزدیک‌تر می‌شوند و فایو جی این اتصالات و ارتباطات را سریع‌تر برقرار می‌کند.

طبق گزارش‌ها، تا سال ۲۰۲۵، بیش از یک مورد از هر پنج ارتباطات از طریق تلفن همراه در سراسر جهان به کمک فایو جی خواهد بود. این می‌تواند کمک کند تا مردم بهتر تجارت کنند و از روش‌های متنوع چندرسانه‌ای بهره‌مند شوند.
بر اساس گزارش‌ها، حدود ۷۲۵ میلیون تلفن همراه هوشمند در سال ۲۰۲۲ مجهز به فناوری فایو جی خواهد بود. احتمالا این فناوری ابتدا در کشور‌های توسعه یافته از لحاظ اقتصادی در دسترس خواهد بود، اما به تدریج و در سال‌های آینده در سایر نقاط جهان نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. نکته قابل توجه این است که چنین اقدامات و فناوری‌هایی بی‌دردسر نخواهد بود و خطراتی را به دنبال خواهد داشت.
دولت بریتانیا در سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بود که به دلیل وجود خطرات امنیتی از جمله احتمال انتقال داده‌های مهم به دولت چین، به شرکت چینی هواوی اجازه توسعه زیرساخت‌های فایو جی را نمی‌دهد. راه حل این است که برای راه‌اندازی شبکه فایو جی، باید یک چارچوب مدیریت ریسک انعطاف‌پذیر تعریف شود، زیرا با توجه به زیرساخت‌های آن که سخت‌افزار و نرم‌افزار است و از فضای ابری استفاده می‌کند، سطح حمله بسیار وسیع‌تر است.
به منظور کاهش خطرات امنیت سایبری ناشی از اتصالات فایو جی، سازمان‌ها دائما باید دستگاه‌های متصل را مدیریت کنند و تحت نظارت قرار دهند، نرم‌افزار دستگاه را به‌روز نگه دارند و مرتبا رابط‌های فردی را بررسی کنند و از امن بودن آن‌ها مطمئن شوند. در صورت انجام ندادن این مراحل، سازمان‌ها با خطرات جدی روبرو خواهند شد.

منبع:
cybernews