Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به شهر کانزاس آمریکا

حمله سایبری به شهر کانزاس آمریکا
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱

دولت متحد ناحیه ویندات و شهر کانزاس در ایالت کانزاس آمریکا هدف یک حمله سایبری قرار گرفته است و به مراکز داده این نهاد حمله شده است.

مقامات اعلام کرده‌اند که در حال بازیابی دسترسی به داده‌ها هستند و از شهروندان درخواست کرده‌اند که اگر نگرانی دارند، وب‌سایت رسمی این دولت را دنبال کنند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، هنوز به‌‌طور رسمی تخمین زده نشده است که در طی این حمله سایبری چه میزان خسارت وارد شده است. این دولت محلی در حال همکاری با دولت فدرال و اداره امنیت ملی این کشور است تا مشخص شود تا چه میزان به داده‌هایش نفوذ شده است. دولت محلی همچنین اعلام کرده است بعضی از خدمات تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

امروزه مراکز دولتی به یکی از اهداف اصلی هکرها تبدیل شده‌اند. زیرا که داده‌های فراوانی در این مراکز نگهداری می‌شوند که هکرها می‌توانند از آنها برای باج‌گیری سایبری استفاده کنند. نفوذ به شبکه‌های محلی در آمریکا روزبه روز در حال افزایش است و به‌طور مداوم ما شاهد حملات سایبری به نهادهای دولتی این کشور هستیم.

هکرها به شیوه‌های گوناگون شبکه دولتی را تحت سیطره خود قرار می‌دهند. به نظر می‌رسد این حمله سایبری به شهر کانزاس با هدف دسترسی به داده‌های محرمانه شهری، پرداخت‌های شهری و افراد مرتبط انجام گرفته است که می‌تواند پیامدهای بسیار زیادی به همراه داشته باشد.

منبع: Fox 4 Kansas City