Gerdab.IR | گرداب

ایرلند کمک به احزاب سیاسی از طریق ارز دیجیتال را ممنوع کرد

ایرلند کمک به احزاب سیاسی از طریق ارز دیجیتال را ممنوع کرد
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱

با تغییر قانون انتخابات در این کشور، احزاب سیاسی از پذیرش کمک‌های مالی به‌صورت ارز دیجیتال منع شده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، مقررات جدید در ایرلند وضع شده است تا از نفوذ بالقوه سایبری روسیه در این کشور جلوگیری شود. محدودیت‌هایی برای پرداخت‌های فرامرزی به احزاب رسمی این کشور وضع شده است و احزاب موظف شده‌اند تا تمام دارایی‌های خود را به عنوان فرایندی حقوقی اعلام کنند.

وزیر امور داخله ایرلند، در نامه‌ای به رهبران احزاب تاکید کرده است که اقدامات متعددی انجام خواهد شد تا از نفوذ کشور‌های خارجی در انتخابات این کشور جلوگیری شود. این اقدامات شامل موارد حفاظت در برابر کمپین‌های شبکه اجتماعی و رواج اطلاعات جعلی است که ممکن است بر انتخابات تاثیر بگذارد. همچنین مقررات جدیدی وضع خواهد شد که گروه‌های سیاسی چگونه و از چه طریقی می‌توانند کمک‌های مالی دریافت کنند.

حال تمام احزاب سیاسی باید حساب‌های معتبر تعریف کنند که به معیار‌های جهانی در این حوزه پایبند باشند و فرایند حسابداری بسیار دقیقی داشته باشند. رهبران احزاب نیز باید اعلامیه‌های تبعیت از مقررات جدید مالی را امضا کنند.

این تغییرات در ایرلند با استفاده از نبرد روسیه علیه اوکراین صورت گرفته است. وزارت داخله این کشور با تاکید بر این حمله به عنوان یک مورد خطرناک سیاسی که به رواج اطلاعات گمراه‌کننده کمک می‌کند، این قانون را به پیش برده است. وزیر داخله ایرلند در این باره گفته است: «حمله در حال گسترش به اوکراین و رواج جنگ پلید اخبار جعلی نشان می‌دهد که چه خطرات بنیادینی دموکراسی ما را تهدید می‌کند».

از جمله تغییرات مهم این قانون این است که استفاده از ارز‌های دیجیتال را برای احزاب سیاسی محدود کرده است و احزاب نمی‌توانند در حساب‌های تایید‌شده خود از این منابع مالی بهره ببرند. ارز‌های دیجیتال به دلیل خاصیت غیرمتمرکز خود زمینه پولشویی و کمک‌های خارجی را فراهم می‌آورند.

منبع: beincrypto