Gerdab.IR | گرداب

مخالفت بانک مرکزی ایرلند با صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال

مخالفت بانک مرکزی ایرلند با صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

بانک مرکزی این کشور معتقد است که سرمایه‌گذاری عمومی در این حوزه برای کسانی که تخصص مورد نیاز در تجارت رمزارز را ندارند، بسیار خطرناک است.

به گزارش گرروه ترجمه گرداب، بانک مرکزی ایرلند اعلام کرده است احتمال پذیرش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این کشور برای سرمایه‌گذاری همگانی در حوزه کریپتو بسیار پایین است، زیرا که آن‌ها مهارت عملی لازم برای مدیریت خطرات این سرمایه‌ها را ندارند.

در گزارش این بانک با عنوان گزارش چشم‌انداز بازار‌های اوراق بهادار: چشم‌انداز در حال تغییر سرمایه‌های کریپتو به عنوان محصولات جدید در حوزه بازار اوراق بهادار معرفی شده است که پیچیده است و «به‌طور بالقوه برای سرمایه‌گذار خطراتی دارد».

در حالی که این بانک سال گذشته از صندوق‌های سرمایه‌گذاری جایگزین (AIF) در حوزه کریپتو دفاع کرده بود، اما اکنون یک صندوق سرمایه‌گذاری جایگزین برای سرمایه‌گذاران عمومی کریپتو را تایید نکرده است. بانک مرکزی این کشور معتقد است که چنین سرمایه‌گذاری‌هایی تنها ممکن است برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای مناسب باشد، اما برای بازیگران خرد مناسب نیست. بسیار نامحتمل است که بانک مرکزی UCITS یا صندوق سرمایه‌گذاری جایگزین برای سرمایه‌گذار‌های خرد در حوزه سرمایه‌های کریپتو را تایید کند.

از نظر مسئولان بانک مرکزی ایرلند این صندوق‌های سرمایه‌گذاری باعث می‌شود که افراد عادی مورد سوءاستفاده قرار بگیرند و تنها افراد حرفه‌ای و خرید و فروش عمده است که باید قانونی باشد. به‌طور کلی نیز بانک مرکزی ایرلند به شهروندان این کشور توصیه کرده است که تنها در صورتی که به خوبی با مهارت‌های لازم برای ورود به حوزه خرید و فروش کریپتو آشنایی دارند، اقدام به خرید سرمایه‌های رمزارز کنند.