Gerdab.IR | گرداب

حملات سایبری ادامه‌دار به مراکز تولید انرژی آلمان

حملات سایبری ادامه‌دار به مراکز تولید انرژی آلمان
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

شرکت آلمانی دویچه ویندتکنیک هدف یک حمله سایبری قرار گرفته است. این سومین شرکت آلمانی در حوزه انرژی‌های پاک است که در طی دو ماه اخیر به آن نفوذ شده است.

به گزارش گرداب، حمله سایبری باعث شده که شرکت دویچه ویندتکنیک (Deutsche Windtechnik) که در زمینه نگهداری و تعمیر توربین‌های بادی فعالیت می‌کند، به مدت چند روز سامانه‌های آی تی خود را کاملا قطع کند.

برطبق اطلاعیه این شرکت، گروه آی تی آن پیوند‌های نظارت از راه دور به داده‌ها را غیرفعال کردند تا مشکلی امنیتی برای آن‌ها رخ ندهد. این حمله به توربین‌های بادی شرکت آسیبی وارد نکرده است و فعالیت‌ها پس از چند روز به حالت عادی بازگشت و تنها محدودیت‌های اندکی برای مشتریان داشته است.

محققان با انجام تحقیقات خود فهمیده‌اند که این یک حمله سایبری پیشرفته بوده است. دویچه ویندتکنیک بیش از ۷.۵ هزار توربین بادی دارد و بیش از ۲ نفر نیز برای آن کار می‌کنند. درآمد سال گذشته این شرکت به ۲۸۰ میلیون دلار می‌رسد.

در حالی که اطلاعیه این شرکت نوع حمله سایبری را مشخص نکرده است، ماتیاس براندت، مدیر شرکت به روزنامه وال استریت ژورنال گفته که یک حمله باج‌افزاری بوده است.

سامانه‌های آی تی با یک بدافزار آلوده شدند. یک یاداشت الکترونیکی باج بر روی سامانه‌های دویچه ویندتکنیک یافته شد که از شرکت خواسته شده بود برای بازیابی سامانه‌ها با هکر‌ها تماس بگیرند. اما این شرکت موفق شده است که سامانه‌ها را بدون نیز به هکر‌ها بازیابی کند و عملیات را خنثی کند.

ماه گذشته نوردکس شرکت آلمانی در حوزه انرژی‌های پاک هدف یک حمله سایبری قرار گرفت و در نتیجه آن مجبور شد سامانه‌های متعدد خود را خاموش سازد. این سومین حمله سایبری در ماه‌های اخیر به مراکز انرژی آلمان است. در ابتدا در حمله‌ای سایبری به شرکت انرکان کنترل حدود ۵۰۰۰ توربین بادی در اختیار هکر‌ها قرار گرفته بود.

منبع: سایبرنیوز