Gerdab.IR | گرداب

افزایش اشتیاق به متاورس و واقعیت افزوده در کشور‌های نوظهور

افزایش اشتیاق به متاورس و واقعیت افزوده در کشور‌های نوظهور
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱

بیش از دو سوم افراد در ترکیه، هند، چین و کره جنوبی گزارش دادند که حداقل تا حدودی با متاورس آشنا هستند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، یک نظرسنجی جهانی جدید که به وسیله‌ی موسسه Ipsos برای مجمع جهانی اقتصاد انجام شده است، نشان می‌دهد که حدود نیمی از بزرگسالان در ۲۹ کشور جهان می‌گویند که با متاورس آشنا هستند (۵۲ ٪) و احساسات مثبتی در مورد درگیر شدن با واقعیت افزوده در زندگی روزمره دارند (۵۰ ٪). با این حال، این نظرسنجی به تفاوت‌های گسترده در میزان آشنایی و مطلوبیت نسبت به این فناوری‌های جدید در بین کشور‌ها و گروه‌های جمعیتی اشاره می‌کند.

هیجان در مورد واقعیت افزوده در کشور‌های درحال توسعه به طور قابل توجهی بیشتر از اکثر کشور‌های با درآمد بالا است. در چین، هند، پرو، عربستان سعودی و کلمبیا، بیش از دو سوم مخاطبان گفته‌اند که احساسات مثبتی در مورد امکان تعامل با آن دارند. در حالی که جواب مخاطبان به همین سوال در ژاپن، بریتانیای کبیر، بلژیک، کانادا، فرانسه و آلمان کمتر از یک سوم است.

سطوح آشنایی با واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و متاورس الگوی مشابهی را نشان می‌دهد. بیش از دو سوم در ترکیه، هند، چین و کره جنوبی گزارش دادند که حداقل تا حدودی با متاورس آشنا هستند، در مقایسه با کمتر از یک سوم در لهستان، فرانسه، بلژیک، آلمان و هلند.

میزان آشنایی با اقسام مختلف این فناوری در سراسر جهان:

افزایش اشتیاق به متاورس و واقعیت افزوده در کشور‌های در حال توسعه

همچنین میزان آشنایی و علاقه نسبت به فناوری‌های جدید در میان جوانان، آن‌هایی که سطح تحصیلات بالاتری دارند و مردان نسبت به افراد مسن‌تر، افراد بدون تحصیلات دانشگاهی و زنان به‌طور قابل‌توجهی بیشتر است.

میزان آشنایی با متاورس در میان گروه‌های جمعیتی مختلف

افزایش اشتیاق به متاورس و واقعیت افزوده در کشور‌های در حال توسعه

علیرغم تفاوت‌های قابل توجه در میزان آشنایی و اشتیاق، عموم مردم جهان به طور گسترده انتظار دارند که انواع مختلف برنامه‌های متاورس با استفاده از واقعیت افزوده، زندگی مردم را به طور قابل توجهی در دهه آینده تغییر خواهد داد.

میزان تاثیر کاربرد‌های مختلف متاورس در زندگی اجتماعی

افزایش اشتیاق به متاورس و واقعیت افزوده در کشور‌های در حال توسعه
انتظارات در مورد تأثیر برنامه‌های متاورس نیز بسته به کشور و ویژگی‌های جمعیتی متفاوت است و از همان الگوی مطلوبیت نسبت به واقعیت افزوده پیروی می‌کند. با این حال، تفاوت‌ها چندان فاحش نیستند و نشان می‌دهد که، چه مشتاقانه منتظر آن باشند و چه نباشند، اکثر مردم انتظار دارند زندگی‌شان عمیقاً تحت تأثیر فناوری‌های جدید در سال‌های آینده قرار گیرد.