Gerdab.IR | گرداب

هند هشدار ملی خود درباره در خطر بودن کارت دیجیتال ملی را پس گرفت

هند هشدار ملی خود درباره در خطر بودن کارت دیجیتال ملی را پس گرفت
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱

کارت دیجیتال ملی شامل اطلاعات زیست‌سنجشی کاربران است و در صورتی که در اختیار افراد نادرست قرار بگیرد، می‌تواند خطرات امنیتی زیادی برای کاربران داشته باشد.

به گزارش گرداب، دولت هند هشدار داده بود که مردم کپی‌های کارت دیجتال ملی خود را به اشتراک نگذارند، زیرا که خطرات بسیار زیادی در این صورت افراد را تهدید می‌کند. این هشدار در شبکه‌های اجتماعی هند باعث هراس گسترده شد. پس از آن دولت هند این هشدار ملی خود را بازپس گرفت.

کارت ملی دیجیتال هند یا آدهار کارت (Aadhaar card) شماره یکتایی دارد که با اثر انگشت، اسکن چهره و چشم فرد تطابق دارد و با هدف جلوگیری از سرقت و نفوذ به برنامه‌های رفاهی هند طراحی شده است. اما منتقدان نگران این هستند که این مسئله باعث شود نظارت دولت بر مردم گسترش پیدا کند.

اداره اطلاعات خبری این کشور هشدار خود را باز پس گرفت و اعلام کرد که به خاطر احتمال تفسیر نادرست از این هشدار از آن صرف‌نظر کرده است. بیانیه جدید می‌گوید که اکوسیستم این کارت ملی دیجیتال ویژگی‌های مناسبی برای حفاظت از هویت و حریم‌شخصی کاربران دارد و از مردم خواسته شده است تا فرایند عادی را پی بگیرند.

پیش از این در این هشدار از مردم خواسته شده بود تا فتوکپی‌های کارت دیجیتال ملی خود را با هیچ سازمانی به اشتراک نگذارند، زیرا ممکن است از آن سوءاستفاده شود. «نهادی خصوصی فهرست نشده مانند هتل‌ها و یا سینما‌ها اجازه ندارند کپی‌هایی از این کارت دیجیتال ملی جمع‌آوری و یا نگهداری کنند».

این هشدار باعث رواج پیام‌های هراس‌آمیز در شبکه‌های مجازی شد و گزارش‌های متعددی در این باره کار شد و این مسئله به یکی از داغ‌ترین مسائل در هند تبدیل شد.

دادگاه عالی هندوستان در سال ۲۰۱۸ به کارت دیجیتال ملی مجوز داد، اما همچنین آن را به خاطر مشکلات حریم شخصی دارای مشکل دانست.

منبع: رویترز