Gerdab.IR | گرداب

نفوذ به اطلاعات ۲ میلیون بیمار در حمله سایبری به بیمارستانی در آمریکا

نفوذ به اطلاعات ۲ میلیون بیمار در حمله سایبری به بیمارستانی در آمریکا
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

بیمارستان شیلدز هیث کر (Shields Heath) مستقر در ماساچوست درگیر یک حمله سایبری شده که به نفوذ به اطلاعات شخصی ۲ میلیون کاربر منجر شده است.

به گزارش گرداب، این بیمارستان در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «امروز هیچ شواهدی در دست نداریم که نشان دهد این اقدام با هدف سرقت اطلاعات و یا کلاهبرداری انجام شده باشد».

تحقیقات نشان داد که یک عامل ناشناخته توانسته که به سامانه‌های این بیمارستان دسترسی پیدا کند. اطلاعات خصوصی بیماران که احتمالا در خطر قرار گرفته است شامل نام، کدملی، تاریخ تولد، آدرس، بیمه، بیماری‌ها، سوابق پرداختی و اموری از این دست خواهد بود.

«ما به نیرو‌های فدرال اطلاع داده‌ایم و این حادثه را به قانون‌گذاران امنیت سایبری کشور نیز گزارش می‌دهیم. افزون بر این هنگامی که بازبینی خود از اطلاعات نفوذشده را به پایان برسانیم، به‌طور مستقیم تک تک افرادی که احتمالا در خطر قرار گرفته‌اند را مطلع می‌کنیم تا بتوانند از اطلاعات خود حفاظت کنند».

این مرکز درمانی به انجام خدماتی، چون عکس‌برداری‌های پزشکی، عمل‌های جراحی، دامپزشکی و ... در ایالت نیوانگلند آمریکا می‌پردازد.

تحقیقات اخیر موسسه امنیت سایبری سوفوس نشان می‌دهد که دو سوم موسسات و سازمان‌های حوزه پزشکی و سلامت در آمریکا در طی سال گذشته با حمله باج‌افزاری روبرو بوده‌اند. تعداد موسسات در خطر قرار گرفته در این حوزه در سال ۲۰۲۰، ۳۴ درصد بوده است که در سال گذشته دوبرابر شده است و به ۶۶ درصد رسیده است.

منبع: سایبرنیوز