Gerdab.IR | گرداب

اسپیس‌اکس کارمندان معترض به ایلان ماسک را اخراج می‌کند

اسپیس‌اکس کارمندان معترض به ایلان ماسک را اخراج می‌کند
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

این افراد در نامه‌ای سرگشاده مدیرعامل اسپیس‌اکس را «فعال اجتماعی بیشتر از سطح خود» خوانده بودند.

به گزارش گرداب، شرکت آمریکایی اسپیس‌اکس، تعدادی از کارمندان که نامه‌ای سرگشاده در اعتراض به رفتار مدیرعامل این شرکت نوشته بودند را اخراج می‌کند. این افراد در نامه‌ای سرگشاده مدیرعامل اسپیس‌اکس را «فعال اجتماعی بیشتر از سطح خود» خوانده بودند.

در این نامه سرگشاده که توسط نشریه ورج منتشر شد، رفتار ایلان ماسک را به مثابه «منبع بسیاری از ناآرامی‌ها و مایه خجالت» خوانده شده بود. نویسندگان نامه از اسپیس‌اکس خواسته بودند که سیاست جایی برای احمق‌ها نیست را در پیش بگیرند و به‌طور رسمی رفتار مخرب ایلان ماسک در توییتر را محکوم کنند.

در این نامه این‌چنین نوشته شده است: «وقتی مدیرعامل و برجسته‌ترین سخنگوی ما، ایلان ماسک به عنوان چهره اسپیس‌اکس در جهان شناخته می‌شود، هر توییتی که او ارسال می‌کند، فی‌الواقع بیانیه‌ای عمومی از سوی این شرکت است.

ضرورت دارد که برای تیم‌های ما و استعداد‌هایی که به دنبال جذبشان هستیم، شفاف‌سازی شود که این پیام‌های او نشانگر کار و عملکرد ما، هدف ما و ارزش‌های ما نیست».

برطبق ایمیلی که توسط مدیر اسپیس‌اکس گواین شوتول ارسال شده است و به دست نشریه ورج رسیده است، تعدادی از نویسندگان این نامه در روز پنجشنبه بعدازظهر اخراج شده‌اند. نیویورک تایمز پیش از آن خبر اجراج این کارمندان را منتشر کرده بود.

در این ایمیل مدیر اسپیس‌اکس گفته است که این شرکت «به قرارداد تعدادی از این کارمندان خاتمه داده است».

ایلان ماسک به عنوان یک چهره بسیار دمدمی مزاج شناخته می‌شود. رفتار‌های او به‌خصوص پس از تلاش برای خریداری توییتر در ماه آوریل بیشتر از قبل زیر ذره‌بین قرار گرفت.

منبع: نشریه ورج