Gerdab.IR | گرداب

تهدید ایلان ماسک به فسخ قرارداد خرید توییتر

تهدید ایلان ماسک به فسخ قرارداد خرید توییتر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

ایلان ماسک توییتر را تهدید کرده است که از توافق برای خریداری توییتر خارج خواهد شد. این مسئله باعث ریزش ۵ درصدی سهام توییتر شده است.

به گزارش گرداب، ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی ممکن است معامله خریداری توییتر را بر هم بزند. او توییتر را متهم کرده است که تقاضا‌های او برای مشخص کردن تعداد حساب‌های جعلی این شبکه را نادیده گرفته است. ادعایی که به نظر بیشتر بهانه‌ای برای گرفتن تخفیف از توییتر است. پس از این تهدید ایلان ماسک سهام توییتر در بازار شاهد ریزش ۵ درصدی بوده است.

وکیل ایلان ماسک مایک رینگلر در شکایتی که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) آمریکا داشته است، چنین اظهار کرده که «آقای ماسک تمام حقوق منتج‌شده را به رسمیت می‌شناسد، از جمله حق این که این تراکنش را عملی نکند و حق خود برای پایان دادن به فرایند ادغام».

مدیر تیم حقوقی شرکت تسلا اعلام کرده که هیئت مدیره توییتر جزئیات کافی درباره تعداد حساب‌های جعلی در این شبکه برای آن‌ها فراهم نکرده‌اند و این توافق میان ماسک و سایر سرمایه‌گذاران برای خریداری این شبکه اجتماعی را نقض می‌کند.

ماسک هفته‌ها در رابطه با وجود بات‌های فراوان در توییتر ابراز نگرانی کرد و بسیاری از کاربران هم معتقد هستند که او، چون از خرید توییتر پشیمان شده، این موضوع را بهانه کرده که بتواند هر طور شده از قرارداد فرار کند. همانطور که گفته شد، ماسک حتی فرایند خرید را به حالت تعلیق درآورد تا اطلاعات کاملی از این بابت به دستش برسد.

ماسک تا قبل از امروز سکوت کرد، اما امروز بالاخره صبرش لبریز شد و رسما اعلام کرد اگر قرار باشد توییتر همچنان در رابطه با تعداد واقعی کاربرانش دروغ بگوید، قرارداد را زیر پا خواهد گذاشت. دنیل ایوز، یکی از تحلیل‌گران شرکت امنیتی Wedbush Securities گفت که نامه‌ی ارسالی به توییتر از سوی ماسک نشان می‌دهد که او می‌خواهد از خرید توییتر صرف نظر کند.

توییتر هم هنوز هیچ بیانیه‌ای در این رابطه منتشر نکرده است. به نظر می‌رسد ایلان ماسک از طریق بازی‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی به دنبال کاهش ارزش توییتر در بازار سهام است تا از این طریق هیئت مدیره این شرکت را مجبور سازد تا با قیمتی کمتر به فروش آن رضایت دهند.

منبع: المیادین