Gerdab.IR | گرداب

ممنوع شدن تجارت داده‌های مکانی و پزشکی در آمریکا

ممنوع شدن تجارت داده‌های مکانی و پزشکی در آمریکا
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

قانونی با هدف ممنوع کردن دلال‌های داده از خرید و فروش داده‌های اطلاعات پزشکی و مکانی شهروندان آمریکایی در کنگره این کشور مطرح شده است.

به گزارش گرداب، سناتور آمریکایی الیزابت وارن نویسنده پیش‌نویس این لایحه گفته است: «اکنون ضرورت دارد که کنگره از داده‌های حساس مشتریان حفاظت کند».

این لایحه که قانون حفاظت از داده‌های پزشکی و مکانی نام دارد، واسطه‌ها و دلالان را از خرید و فروش داده‌های مربوط به اطلاعات مکانی و پزشکی شهروندان آمریکایی منع می‌کند و ضوابطی برای این بازار وضع می‌کند. خرید و فروش داده‌های پزشکی و مکانی برآورد می‌شود که صنعتی با سرمایه ۲۰۰ میلیارد دلاری است.

این لایحه با هدف تغییر دادن قانون ۱۹۷۳ در این کشور ارائه شده است. دفتر سناتور الیزابت وارن مدعی است که دلالان داده‌ها اطلاعات شخصی میلیون‌ها آمریکایی را جمع‌آوری کرده و به فروش می‌رسانند و اغلب این فرایند بدون اخذ رضایت از آن‌ها صورت می‌گیرد.

این لایحه همچنین بودجه یک میلیارد دلاری برای کمیسیون تجارت فدرال این کشور فراهم می‌کند که در طی دهه آینده مقرراتی در این زمینه وضع و اجرا کند.

به تازگی ۴۲ سناتور و نمایندگان کنگره آمریکا از گوگل خواسته‌اند تا شیوه جمع‌آوری داده را تغییر اساسی دهد و اقدامات بازدارنده ایجاد کند.

منبع: سایبرنیوز