Gerdab.IR | گرداب

سرقت داده‌های یک میلیون کاربر چینی

سرقت داده‌های یک میلیون کاربر چینی
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱

یک هکر ادعا می‌کند مخزنی متعلق به پلیس شانگ‌های و حاوی اطلاعات خصوصی یک میلیارد شهروند را سرقت کرده است.

به گزارش گرداب به نقل از رویترز، به گفته کارشناسان اگر این امر صحت داشته باشد، یکی از بزرگترین نشتی‌های اطلاعات در تاریخ خواهد بود.

یک کاربر ناشناس اینترنت به نام «چاینا دن» (ChinaDan) در فروم هکری «Breach Forums» پیشنهاد فروش بیش از ۲۳ ترابایت داده‌ها به قیمت ۱۰ بیت کوین (معادل ۲۰۰ هزاردلار) را مطرح کرد.

در پست این کاربر آمده است: در سال ۲۰۲۲ میلادی مخزن داده پلیس شانگ‌های هک شد. این مخزن حاوی چند ترابایت داده و اطلاعات مربوط به چند میلیارد نفر از شهروندان چینی است. مخازن داده حاوی اطلاعات بیش از یک میلیارد شهروند چینی و سوابق چند میلیارد پرونده مانند نام، آدرس، محل تولد، شماره شناسایی ملی، شماره موبایل، تمام جزئیات پرونده یا جرم است.

البته خبرگزاری رویترز نتوانسته با این هکر ارتباط برقرار کند، اما پست وی به طور گسترده در پلتفرم‌های چینی ویبو و وی چت منتشر شده و نگرانی‌هایی را درباره واقعی بودن آن به وجود آورده است.

ادعای هک شهروندان چینی در حالی مطرح شده که این کشور مصمم است حفاظت از اطلاعات آنلاین کاربران خود را ارتقا دهد. در همین راستا پس از شکایت‌های مردم درباره سومدیریت و سواستفاده از داده هایشان، به شرکت‌های بزرگ فناوری دستور داده تا از امنیت ذخیره سازی اطلاعات اطمینان حاصل کنند.

سال گذشته چین قوانین جدیدی درباره شیوه کنترل داده‌های خصوصی و اطلاعاتی که داخل مرزهایش تولید می‌شود، وضع کرد.