Gerdab.IR | گرداب

دستور آمریکا به ژاپن مبنی بر قطع ارتباط شرکت‌های کریپتو با روسیه

دستور آمریکا به ژاپن مبنی بر قطع ارتباط شرکت‌های کریپتو با روسیه
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱

دیپلمات‌های آمریکایی از 31 صرافی دارای مجوز در ژاپن و تعدادی از استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال در این کشور خواسته‌اند که فعالیت‌های خود در روسیه را متوقف کنند

به گزارش گرداب، نمایندگان دولت آمریکا، به صرافی‌های ارز دیجیتال دارای مجوز در ژاپن هشدار داده‌اند که با وضع تحریم‌ها علیه روسیه، تجارت‌های خود با این کشور را متوقف کنند.

براساس گزارش فایننشال تایمز، دیپلمات‌های آمریکایی به‌طور مکرر از 31 صرافی دارای مجوز در ژاپن و تعدادی از استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال در این کشور خواسته‌اند که فعالیت‌های خود در روسیه را متوقف کنند. نهاد ناظر ژاپن، آژانس خدمات مالی یا FSA از این موسسات درخواست کرده که هر نوع ارتباطی با روسیه را متوقف کنند.

مسئله تحریم‌ها و ارزهای دیجیتال به یک چالش برای قانون‌گذاران و رگولاتورها تبدیل شده است؛ به خصوص پس از نبرد روسیه و اوکراین که مسئله تحریم‌ها را وارد عرصه جدیدی کرد. آژانس خدمات مالی و وزارت دارایی ژاپن در ماه مارچ اعلام کردند که شرکت‌های ارز دیجیتال که تراکنش‌هایی با افراد یا نهادهای تحریم‌شده روسی و بلاروسی داشته باشند، ممکن است هدف جرایم سنگین و یا حبس قرار بگیرند.

در دولت جدید ژاپن و نخست وزیری کیشیدا فومیو، ژاپن نیز از ماه فوریه روسیه را تحریم کرده است و واردات طلای این کشور را ممنوع کرده است که برای انجام خدمات مالی بین دو کشور استفاده می‌شد.

گزارش فایننشال تایمز نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال و استخراج‌کنندگان ژاپنی، هرچند به‌طور مستقیم در روسیه فعایلت نمی‌کنند اما زیرمجموعه‌هایی در ارتباط با شرکت‌های محلی دارند که به نوعی تحریم را دور زده‌ است.

برطبق دستورالعمل‌های آژانس مالی ژاپن تمام صرافی‌های ارز دیجیتال باید برای ارائه خدمات در این کشور فهرست و پذیرفته شوند. از تاریخ 17 ژوئن 31 صرافی ارز دیجیتال در این کشور مجوز گرفته بود که شامل صرافی‌هایی مانند DeCurret، bitFlyer، Coincheck، OKCoin می‌شود.

در روز جمعه نخست‌وزیر سابق ژاپن شینزو آبه در حال سخنرانی در کمپین انتخاباتی ترور شد. آبه به خاطر پیشنهاداتش برای اصلاحات اقتصادی و امنیتی ژاپن شهرت یافته بود.

منبع: کوین‌تلگراف