Gerdab.IR | گرداب

بانک مرکزی فیلیپین: ارز دیجیتال نیاز به محیط توانمندساز دارد

بانک مرکزی فیلیپین: ارز دیجیتال نیاز به محیط توانمندساز دارد
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

فیلیپین تاکید می‌کند که ارز دیجیتال ظرفیت‌های زیادی دارد، اما با این حال نمی‌تواند ارز رسمی و قانونی باشد.

به گزارش گرداب، در میانه افزایش پذیرش ارز دیجیتال در کشور فیلیپین، بانک مرکزی این کشور به دنبال اقداماتی در زمینه حفاظت از سرمایه‌گذاران است و به مرتب هشدارهایی در این زمینه می‌دهد.  بانک مرکزی فیلیپین به دنبال ترویج سواد و تخصص در حوزه ارز دیجیتال است و به گفته نماینده این بانک بلاکچین و فناوری ارز دیجیتال مزایای زیادی به همراه دارد. این مقام مسئول می‌گوید:

«تمرکز بانک مرکزی فیلیپین بر ظرفیت‌های سرمایه‌های مجازی است تا ارسال خدمات مالی به خصوص در زمینه حواله‌های بانکی از آنها بهره ببریم. این فناوری می‌تواند تراکنش‌ای اقتصادی سرمایه‌ها را سریع‌تر انجام دهد، هم در زمینه تراکنش‌های داخلی و هم تراکنش‌های بین‌المللی».

به گفته بانک مرکزی فیلیپین، ارزهای دیجیتال در طی سالهای اخیر به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، رواج داشته است. در حال حاضر حجم مبادلات بیتکوین در صرافی‌های نظیر به نظیر در سال های اخیر به بیشترین حد خود رسیده است. سخنگوی بانک مرکزی این کشور می‌گوید:

«در طی همه‌گیری کرونا ما شاهد تمایل مصرف‌کنندگان به شناخت حوزه‌های مجازی بودیم. به‌خصوص پلتفرم‌های آنلاین که وعده ایجاد فرصت‌های درآمدزایی می‌دادند و یا برنامه‌های بازی برای کسب درآمد رواج زیادی داشته است».

در پاسخ به گسترش محبوبیت ارز دیجیتال در این کشور، بانک مرکزی فیلیپین به دنبال این نیست که هیچ محدودیت

برجسته‌ای بر سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال یا تجارت از این طریق اعمال کند. به جای ان بانک مرکزی به دنبال این است که رویکرد قانون‌گذاری و رگولاتوری اتخاذ کند و محیطی توانمندساز ایجاد کند که در طی آن از طریق قانون‌گذاری مناسب و خطر محور، شرایطی ایمن برای فعالیت در این حوزه تامین شود.

سخنگوی بانک مرکزی فیلیپین در این رابطه گفته است که این نهاد به فعالیت‌های خود برای آگاه‌سازی مشتریان از خطرات حوزه ارز دیجیتال و آموزش سهام‌داران این حوزه ادامه خواهد داد.

با وجود این که فیلیپین «ایجاد محیط توانمندساز» را هدف خود در زمینه قانون‌گذاری ارز دیجیتال خوانده است، اما بانک مرکزی این کشور موضعی بسیار منفی نسبت به شویه پرداخت از طریق ارز دیجیتال دارد. این نهاد تاکید زیادی دارد که «سرمایه‌های مجازی، به خصوص ارزهای دیجیتال که ارزش‌های آنها بر پایه توافق گروهی از کاربران است، برای این که ارز قانونی باشند، طراحی نشده‌اند».

منبع: کوین‌تلگراف