Gerdab.IR | گرداب

بی‌توجهی مردم به متاورس و NFT در سال ۲۰۲۲

بی‌توجهی مردم به متاورس و NFT در سال ۲۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

در حالی که جستجوی جهانی برای واژه‌های «متاورس» و «nft» در اواخر سال ۲۰۲۱ به اوج خود رسیده بود، داده‌های گوگل ترندز نشان می‌دهد که این هایپ تبلیغاتی احتمالا در سال ۲۰۲۲ فروکش کند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، داده‌های گوگل ترندز نشان می‌دهد که در طی ۱۲ ماه اخیر، جستجو‌ها برای «متاورس» از ماه اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۱ بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اما از ابتدای سال ۲۰۲۲ جستجو برای این واژه کاهش داشته و در ماه مارس به کمترین حد خود رسیده است.

به جز واژه «متاورس» داده‌ها نشان می‌دهد که جستجوی جهانی برای واژه «NFT» نیز امسال کاهش داشته است. هرچند که کاهش جستجوی NFT آشکارتر است و این واژه در سال ۲۰۲۱ به رکورد جستجو شدن خود رسید و سپس از ابتدای سال ۲۰۲۲ کاهش شدیدی داشته است.

در ۱۲ ماه اخیر کاربران ترکیه در میان مناطق گوگل ترندز بیشترین جستجو برای کلیدواژه «متاورس» را به خود اختصاص داده‌اند. پس از ترکیه، چین و سنگاپور قرار گرفته‌اند و به دنبال آن‌ها قبرس و لبنان قرار دارند.
اما بیشترین جستجو برای کلیدواژه «NFT» در سنگاپور انجام شده است و پس از آن هنگ کونگ، چین، کانادا و فیلیپین قرار دارد.

در ماه دسامبر (آذر) سال گذشته جستجوی جهانی برای واژه «NFT» برای نخستین بار از واژه کریپتو بیشتر شد. علاوه بر این حجم معاملات ماهانه در بازار NFT اوپن‌سی (OpenSea) نیز در ماه ژانویه به رکورد بیشترین قیمت تاریخ خود رسید. افزایش جستجو و افزایش حجم مبادلات نشان می‌دهد که NFT توجه عامه مردم را به خود جلب کرده است.

یکی از عوامل رشد توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) در سال اخیر را می‌توان عرضه شدن بزرگترین NFT‌ها و استفاده سلبریتی‌ها برای مجموعه‌های خاص خود در این حوزه دانست.

منبع: کوین تلگراف