Gerdab.IR | گرداب

رشد صنعت کریپتو در کره جنوبی

رشد صنعت کریپتو در کره جنوبی
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

با وجود وضع مقررات سفت و سخت، ارزش صنعت کریپتو در سال ۲۰۲۱ به ۴۵.۹ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، ارزش بازار کریپتو در کره جنوبی به ۵۵ تریلیارد وون (معادل ۴۵.۹ میلیارد دلار) در انتهای سال ۲۰۲۱ رسیده است. براساس آخرین تحقیقات رگولاتور ارشد امور مالی در این کشور، کمیسیون خدمات مالی، با وجود وضع مقررات سفت و سخت، ارزش صنعت کریپتو در این کشور افزایش داشته است.

کره جنوبی یکی از کشور‌هایی است که مقررات سفت و سختی برای بازار ارز‌های دیجیتال وضع کرده است و در طی سال ۲۰۲۱ بار‌ها به خاطر مقررات مسافرتی جدید و الزامات شرکت‌ها به تیتر رسانه‌ها تبدیل شد.

در طی این تحقیقات انجام‌گرفته از سوی رگولاتوری این کشور، تراکنش‌های روزانه بر روی ۲۴ صرافی ارز دیجیتال قانونی در این کشور به ۱۱.۳ تریلیارد وون (معادل ۹.۴ میلیارد) رسیده است. مجموع سود ۲۴ صرافی به ۳.۳۷ تریلیارد وون (معادل ۲.۸ میلیارد دلار) رسیده است.

بازار خرید و فروش ارز دیجیتال در درجه اول با ارز فیات وون کره اداره می‌شود که ۹۵ درصد از کل تراکنش‌های ارز دیجیتال از طریق آن انجام می‌شود.

به تازگی مقامات کره جنوبی از قانون اخذ مالیات از ارز‌های دیجیتال رونمایی کرده‌اند و قرار است سود‌های حاصل از معاملات ارز دیجیتال، مالیات ۲۰ درصدی داشته باشد. اما در غیاب یک قانون‌گذاری شفاف در این حوزه، اجرایی شدن این قانون بار دیگر به تاخیر افتاده است و تا سال آینده اجرایی می‌شود.

مقامات قانون‌گذار این کشور همچنین تمرکز خود را بر روی توکن‌های غیرقابل معاوضه و یا NFT گذاشته‌اند و ممکن است کره جنوبی به یکی از نخستین کشور‌هایی تبدیل شود که مقررات مالیاتی برای NFT وضع می‌کند.

منبع: کوین‌تلگراف