Gerdab.IR | گرداب

حضور بانک جی‌پی مورگان در متاورس

حضور بانک جی‌پی مورگان در متاورس
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰

بانک جی‌پی مورگان، اخیرا گزارشی با عنوان «فرصت‌های موجود در متاورس» منتشر کرده است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، بانک جی‌پی مورگان اعلام کرده است: «به زودی همه بخش‌ها به متاورس دسترسی پیدا خواهند کرد و پیش‌بینی می‌شود که درآمد سالانه آن بیش از یک تریلیون دلار باشد». این بانک در پلتفرم واقعیت مجازی دیسنترالند (Decentraland)، یک سالن افتتاح کرد.

بانک جی‌پی مورگان، اخیرا گزارشی با عنوان «فرصت‌های موجود در متاورس» منتشر کرد. در گزارش منتشر شده از این بانک آمده است: «در سال‌های آینده، تقریبا همه بخش‌ها به متاورس دسترسی پیدا خواهند کرد و طبق پیش‌بینی‌ها، درآمد سالانه آن بیش از یک تریلیون دلار خواهد بود».

در این گزارش به تحقیقات شرکت گری اسکیل (Grayscale) اشاره می‌شود که گفته بود متاورس یک فرصت درآمد تریلیون دلاری از طریق تبلیغات، تجارت، رویداد‌های دیجیتال و سخت‌افزار فراهم خواهد کرد که توسعه‌دهندگان می‌توانند از این طریق درآمد داشته باشند. تحلیلگران جی‌پی مورگان می‌گویند: «شرکت‌ها از راه‌های مختلفی به دنیای متاورس وارد می‌شوند. بعضی از این شرکت‌ها عبارتند از والمارت، نایک، آدیداس، آتاری، هولو، وریزون و گپ».

جی‌پی مورگان بر این باور است که موفقیت در متاورس به داشتن یک اکوسیستم مالی قوی و انعطاف‌پذیر بستگی دارد تا کاربران بتوانند به طور یکپارچه بین دنیای فیزیکی و مجازی ارتباط برقرار کنند. در طبقه همکف سالن مجازی‌ای که این بانک در دیسنترالند افتتاح کرده است، ببری حضور دارد و پرتره‌ای از جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان، به نمایش گذاشته شده است. در طبقه اول، اسناد روی یک میز بزرگ قرار دارند و صفحه نمایش‌های بزرگی وجود دارند.

در گزارش جی‌پی مورگان به این مورد که متاورس به سرعت در حال تکامل است و پایه‌ریزی یک استراتژی تجاری در چنین فضای ناپایداری دشوار می‌باشد، اشاره شده است. با این حال، نویسندگان گزارش تأکید کرده‌اند که هزینه‌ها و خطرات مشارکت زودهنگام و مداوم برای ایجاد مالکیت معنوی داخلی، فرضیه‌سازی درباره مدل‌های تجاری آینده و شناسایی شرکا و همکاران، نسبتا کم است.
منبع:
news.bitcoin.com