Gerdab.IR | گرداب

انتقاد رییس کمیته بانکی سنای ایالات متحده از تبلیغات ارز‌های دیجیتال

انتقاد رییس کمیته بانکی سنای ایالات متحده از تبلیغات ارز‌های دیجیتال
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰

قانون‌گذار آمریکایی ادعا می‌کند که ارز دیجیتال پول واقعی نیست، ولخرجی میلیون‌ها دلار از سوی کمپانی‌های رمزارز این را ثابت می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، به تازگی در حین پخش سوپربول (یکی از مهم‌ترین رویداد‌های ورزشی در آمریکا) شرکت‌های رمزارز از جمله کوین‌بیس، FTX و ... تبلیغات گسترده‌ای انجام دادند. حال نماینده ایالت اوهایو و رئیس کمیته بانکی سنای آمریکا، شرود براون اعلام کرده است که از این مسئله تحت تاثیر قرار نگرفته و این شرکت‌ها را به خاطر نگنجاندن هشدار‌ها و خطرات احتمالی در تبلیغاتشان سرزنش کرده است.

سناتور براون در جلسه استماع مجلس سنا، بحث را به مسئله تبلیغات عامه‌پسند کریپتو کشاند که در طی سوپربول انجام شده بود. او گفت که اکثر این تبلیغات درباره جنبه‌های تاریک سرمایه‌گذاری در رمزارز چیزی نگفتند. این شرکت‌ها به تغییر قیمت ناگهانی و کلاهبرداری‌های رایج در این بازار و این واقعیت که بازار رمزارز‌ها هنوز به خوبی بازار‌های عادی قانون‌گذاری نشده است، اشاره نکردند.

تبلیغات در حین پخش سوپربول بسیار در جامعه آمریکا بازدید دارد و شرکت‌هایی از جمله کوین‌بیس و FTX حدود ۲۰ میلیون دلار برای تبلیغات ۳۰ ثانیه‌ای پرداخت کردند.

براون با مطرح کردن این که این شرکت‌ها تنها به دنبال کسب درآمد کلان از طریق شهروندان آمریکایی‌ها هستند، به شدت به آن‌ها تاخت. او همچنین گفته است که اگر پول واقعی است آنچنان که بسیاری از این شرکت‌ها ادعا می‌کنند، پس باید پرسید چرا میلیون‌ها دلار برای تبلیغات آن صرف می‌کنند.

او گفته است: «این واقعیت که این شرکت‌ها احساس نیاز کردند که باید تبلیغات انجام دهند یکی از اصلی‌ترین ادعاهایشان را زیرسوال می‌برد؛ اگر رمزارز‌ها ارز واقعی هستند، چرا باید برای تبلیغاتشان هزینه کرد؟ هرگز مشاهده نشده که فدرال رزرو [بانک مرکزی آمریکا]تبلیغات چندمیلیون‌دلاری برای دلار آمریکا به راه بیاندازد».

مدتی است که رئیس کمیته بانکی سنای آمریکا استدلال می‌کند که دارایی‌های رمزنگاری پول‌هایی را که آمریکایی‌ها به سختی به دست آورده اند را در معرض خطر قرار می‌دهد. در نوامبر ۲۰۲۱ وی نامه‌ای به صادر کنندگان استیبل کوین و پلتفرم‌های معاملاتی کرپیتو مانند تتر و کوین بیس فرستاد و توضیح داد که نگران محافظت از سرمایه گذاران آمریکایی است. او تاکید کرد که نگرانی‌های مهمی در مورد شرایط غیر استاندارد قابل اعمال برای بازخرید استیبل کوین‌های خاص دارد.
منبع:
کوین‌تلگراف