Gerdab.IR | گرداب

همکاری‌های دو غول فناوری روسیه توسعه می‌یابد

همکاری‌های دو غول فناوری روسیه توسعه می‌یابد
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱

دو غول فناوری روسیه به نام‌های یاندکس و وی کی قصد دارند همکاری‌های خود را با یکدیگر توسعه دهند و برخی دارایی‌های خود را با یکدیگر مبادله کنند.

 

به گزارش گرداب به نقل از رویترز، یاندکس که اغلب به عنوان گوگل روسیه شناخته می‌شود تأیید کرده که خدمات جمع‌آوری اخبار، پلتفرم مدیریت محتوای زن و صفحه اصلی yandex.ru را به وی کی می‌فروشد تا بر سایر حوزه‌های خدمات تجاری، مانند تحویل غذا و حمل و نقل، تمرکز کند.

در مقابل یاندکس شرکت تحویل غذای دلیوری کلوب را از وی کی خریداری خواهد کرد. ارزش دارایی‌های مبادله شده افشا نشده است.

وی کی بزرگترین شبکه اجتماعی روسیه، VKontakte را اداره می‌کند و سال گذشته یک بازنگری اساسی باعث شد یوری کوالچوک بانکدار و مدیر شرکت صادرکننده گاز دولتی گازپروم و بانکدار کنترل خود را بر وی کی افزایش دهد.

با تحریم بسیاری از مؤسسات فناوری روسیه و خروج شرکت‌های فناوری آمریکایی از این کشور پس از اعزام نیروهای مسکو به اوکراین در ۲۴ فوریه دولت این کشور تلاش کرده فعالیت‌های فناورانه را در این کشور سازماندهی کند. روسیه به سرعت قانونی را تصویب کرد که «نشر اطلاعات نادرست» در مورد نیروهای مسلح بر اساس آن ممنوع شد.

یاندکس با سهمی حدوداً ۶۲ درصدی بر بازار جستجوی آنلاین روسیه تسلط دارد. گوگل حدود ۳۶ درصد از این بازار را به خود اختصاص داده است و سهم وی کی کمتر از یک درصد است.