Gerdab.IR | گرداب

توسعه‌دهنده تورنادوکش زندانی شد

توسعه‌دهنده تورنادوکش زندانی شد
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱

با وجود این که الکسی پرتسف به هیچ جرمی متهم نشده است، اما باید ۹۰ روز دیگر در زندان بماند.

به گزارش گرداب، «تورنادو کش» یک سرویس پرطرفدار ارز دیجیتال است که امکان پنهان کردن معاملات در این حوزه را عملی می‌کند. وزارت خزانه‌داری آمریکا که دست به تحریم این سرویس زده است، دلیل آن را «پولشویی» خوانده است و اعلام کرده در سه سالی که این سرویس راه افتاده است، بیش از ۷ میلیارد پولشویی از طریق آن صورت گرفته است.

الکسی پرتسف (Alexey Pertsev)، توسعه دهنده میکسر رمزارز مبتنی بر اتریوم تحت تحریم ایالات متحده، تورنادو کش، باید حداقل ۹۰ روز را در زندان بگذراند، اگرچه هنوز به جرمی متهم نشده است.
دستگیری توسعه‌دهنده تورنادو کش خشم و نگرانی‌های جامعه ارز‌های دیجیتال را برانگیخته است، که معتقدند چنین اقدامی می‌تواند پیامد‌های جدی برای سایر توسعه‌دهندگان منبع باز داشته باشد.

جلسه دادگاهی در هلند که در روز چهارشنبه (۲۴ اوت ۲۰۲۲) برگزار شد، حکم داد که پرتسف باید ۹۰ روز دیگر در بازداشت بماند. این حکم پس از آن صادر شد که قاضی درخواست وکلای پرتسف برای اعطای حق آزادی به قید وثیقه برای متهم را رد کرد.

به گفته سخنگوی دادگاه هلند، یک جلسه عمومی اولیه باید ظرف ۹۰ روز برگزار شود.

توسعه‌دهنده تورنادوکش توسط مقامات هلندی در آمستردام به ظن اینکه این توسعه دهنده جریان‌های مالی غیرقانونی را پنهان کرده و پولشویی از طریق تورنادو کش را ممکن کرده است، دستگیر شد.
این دستگیری اعتراضات متعددی را در میان حامیان کریپتو ایجاد کرده است، با این نگرانی که چنین اقدامی می‌تواند موجی از دستگیری توسعه دهندگان منبع باز را آغاز کند که نمی‌توانند نحوه استفاده از کد‌های خود را کنترل کنند.

یک دادخواست آنلاین فعلی برای آزادی پرتسف وجود دارد. به دنبال جمع آوری ۲۵۰۰ امضا است و تاکنون توسط ۲۴۸۵ نفر امضا شده است. همچنین بیش از ۵۰ نفر در میدان دام آمستردام در اعتراض به دستگیری تجمع کردند.

_______________________

منبع: کریپتوپوتیتو