Gerdab.IR | گرداب

هشدار اف‌بی‌آی درباره کلاهبرداری در دی‌فای

هشدار اف‌بی‌آی درباره کلاهبرداری در دی‌فای
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱

اف‌بی‌آی معتقد است که مجرمان سایبری به طور فزاینده‌ای از آسیب پذیری‌ها در پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) برای سرقت ارز‌های دیجیتال سرمایه گذاران سوء استفاده می‌کنند

به گزارش گرداب، اف‌بی‌آی (FBI) دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده، هشدار جدیدی برای سرمایه گذاران در پلتفرم‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) صادر کرده است. در این هشدار ذکر شده که در سال ۲۰۲۲ مبلغ ۱.۶ میلیارد دلار مورد سوء استفاده و کلاهبرداری قرار گرفته است.

این آژانس امنیتی معتقد است که این سوءاستفاده‌ها در نهایت باعث از دست رفتن سرمایه افراد می‌شود و به‌طور جدی به سرمایه‌گذاران توصیه کرده است که تحقیقات جدی درباره پلتفرم‌های امور مالی غیرمتمرکز داشته باشند و پس از آن سرمایه‌گذاری کنند و از خوش‌یبنی نسبت به این امور اجتناب کنند.

اف‌بی‌آی هشدار داده است که مجرمان سایبری از “علاقه افزایش یافته سرمایه گذاران به ارز‌های دیجیتال” و “پیچیدگی عملکرد زنجیره‌ای متقابل و ماهیت منبع باز پلتفرم‌های Defi” استفاده کرده اند.

این نهاد امنیتی معتقد است که مجرمان سایبری به طور فزاینده‌ای از آسیب پذیری‌ها در پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) برای سرقت ارز‌های دیجیتال سرمایه گذاران سوء استفاده می‌کنند. اف‌بی‌آی مجرمان سایبری را ردیابی کرده است که از آسیب‌پذیری‌ها در قرارداد‌های هوشمند که بر پلتفرم‌های DeFi حاکم است، برای سرقت ارز‌های دیجیتال استفاده می‌کنند.

در این هشدار مثال‌هایی ذکر شده است که هکر‌ها از یک “آسیب پذیری تایید امضا” برای به سرقت بردن ۳۲۱ میلیون دلار از بریج شبکه توکن Wormhole در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۰) استفاده کردند.

بر اساس تجزیه و تحلیل موسسه تحقیقات امنیتی بلاکچین CertiK، از ابتدای سال، بیش از ۱.۶ میلیارد دلار از فضای DeFi به سرقت رفته است که از مجموع مقدار سرقت شده در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بیشتر است..

___________________________________

منبع: کوین‌تلگراف