Gerdab.IR | گرداب

ستاری: شعب شورای حل اختلاف شرکت‌های دانش بنیان بیشتر می‌شود

ستاری: شعب شورای حل اختلاف شرکت‌های دانش بنیان بیشتر می‌شود
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه شعب رسیدگی به اختلاف شرکت‌های دانش بنیان در حال افزایش است، گفت: تهران و البرز در اولویت هستند.

به گزارش گرداب، سورنا ستاری درباره دادگاه‌ها و شورای حل اختلاف شرکت‌های دانش بنیان با تاکید بر اینکه باید تعداد این مراکز افزایش می‌یابد، گفت: امیدوار هستیم که تعداد این دادگاه‌ها و شورا‌ها بیشتر شود و این زمانی اتفاق می‌افتد که ارجاع کار به این دادگاه‌ها بیشتر باشد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: باید این نیاز ایجاد شود و به یک سطحی برسد که تعداد دادگاه‌های شرکت‌های دانش بنیان زیاد شود.

وی با تاکید بر اینکه حتماً امسال در شهرستان‌ها هم دادگاه‌ها راه اندازی شوند، افزود: در هر صورت می‌بایست مراکز استان‌ها شعبه‌های خاص داشته باشند، اما این بستگی به تعداد پرونده‌ها دارد و اگر به حدی برسد شعبه در همان استان ایجاد می‌شود.

ستاری در ادامه اضافه کرد: راه اندازی شعب رسیدگی به حل اختلاف شرکت‌های دانش بنیان پروسه زمانبری است؛ در واقع اجرایی سازی یک قانون در کوتاه مدت اتفاق نمی‌افتد و با شیبی جلو می‌رود مخصوصاً اینکه این موضوع سبقه‌ای هم نداشته است؛ یک زمانی یک موضوعی سبقه‌ای دارد و با یک شیبی پیش می‌رود که می‌توان آن را توسعه داد، اما این موضوع کاملاً جدید است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شعب دادگاه‌های رسیدگی به اختلاف شرکت‌های دانش بنیان در استان‌هایی راه اندازی می‌شود که تعداد شرکت‌های دانش بنیان در آن‌ها بیشتر است، گفت: اصل این است که چنین دادگاه‌هایی در استان‌هایی باشند که شرکت‌های دانش بنیان بیشتری دارند؛ بر همین اساس تهران و البرز در اولویت قرار دارند.