Gerdab.IR | گرداب

بهره‌برداری از نانو نماد؛ به زودی

بهره‌برداری از نانو نماد؛ به زودی
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱

رئیس سازمان ملی استاندارد خبر از بهره برداری نانونماد به عنوان تاییدیه استاندارد کالا‌های نانویی داد.

به گزارش گرداب، مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد امروز در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه ایران نانو در جمع خبرنگاران گفت: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار مهمی را انجام داده اند.

اسلام پناه با بیان اینکه وقتی محصولات نانویی را از نزدیک می‌بینیم به آینده کشور امید پیدا می‌کنیم، گفت: در سازمان تلاش ما بر این است که با برقراری ارتباط نزدیک با صاحبان خرد و دانش و نخبگان برتر حوزه فناوری نانو و علوم نوظهور دیگر مرکز تحولی جدیدی را برای گشایش اقتصادی شکل بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه بهره برداری از نانو نماد یکی از اقدامات تحولی در این حوزه به شمار می‌رود، افزود: این نماد که به زودی و شاید کمتر از یک ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد می‌تواند به عنوان تاییدیه محصولات نانویی باشد.

وی با اشاره به اینکه این نماد به فروش و توسعه بازار محصولات نانو کمک می‌کند، بیان کرد: معاونت ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد اقدامات ویژه‌ای را برای محصولات‌های_تک و دانش بنیان در حوزه‌های نوظهور علم استارت زده که امیدواریم با کمک بخش خصوص روند آن سرعت بگیرد.

اسلام پناه افزود: این نماد تاییدیه استاندارد کالای نانو است. کالایی که در حوزه فناوری نانو تجاری سازی شده و به فروش می‌رسد.

به گفته وی نانو نماد مزیت‌های بسیاری برای فروش داخل و صادرات محصولات به ارمغان می‌آورد. همچنین این نماد به معنای ثبت پتنت در داخل کشور است و قابلیت پتنت شدن در سطح بین الملل را نیز دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم با حمایت‌های سازمان ملی استاندارد و تلاش زیست بوم دانش بنیان و‌های تک، حرکت رو به جلوی حوزه نانو با سرعت بیشتری انجام گیرد.