Gerdab.IR | گرداب

اتهام جدید به گوگل در ایالت تگزاس آمریکا

اتهام جدید به گوگل در ایالت تگزاس آمریکا
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱

گوگل اطلاعات ورود زیست‌سنجشی میلیون‌ها کاربر را بدون اطلاع آن‌ها جمع‌آوری کرده است.

به گزارش گرداب، تنها یک روز پس از شکایت هند از گوگل به خاطر مسائل انحصارگرایانه، ایالت تگزاس آمریکا نیز گوگل را به جمع‌آوری غیرقانونی داده‌های زیست‌سنجشی کاربران متهم کرد. این غول موتور جستجو درگیر پرونده‌های حقوقی زیادی است. شکایت ایالت تگزاس به دنبال مجموعه‌ای از پرونده‌های حقوقی دولتی علیه شرکت‌های فناوری است که در سال‌های اخیر به خاطر مسئله حریم شخصی آنلاین بسیار در مظن اتهام قرار گرفتند.

دادستان تگزاس، کن پاکستون گفته است که گوگل میلیون‌ها اطلاعات ورودی زیست‌سنجشی کاربران ساکن تگزاس را جمع آوری کرده است؛ از جمله این داده‌ها به نمونه صدای کاربر و ذخیره مختصات چهره از طریق محصولاتی مانند گوگل فوتوز و گوگل استیستنت است.

دادستان کل تگزاس می‌گوید: «جمع‌آوری تبعیض‌آمیز اطلاعات شخصی شهروندان تگزاس توسط گوگل، از جمله اطلاعات بسیار حساس مانند مشخصات زیست‌سنجشی، قابل تحمل نیست».

نرم‌افزار تصاویر گوگل، گوگل فوتوز افزون بر این از یک شیوه با نام «گروهی کردن تصویر» استفاده کرده است که به این برنامه مجوز می‌دهد تا مشخصات چهره افراد در تصاویر بارگذاری‌شده را در وب‌سایت گوگل تحلیل کند و این تصاویر را بر اساس افرادی که در آن هستند، گروه‌بندی کند. کاربران نیز می‌توانند تصاویر را بر اساس افراد حاضر دسته‌بندی کنند.

تگزاس و چندین ایالت دیگر آمریکا قانون حریم شخصی زیست‌سنجشی دارند که شرکت‌های فناوری را از جمع‌آوری اطلاعات زیست‌سنجشی برای اهداف اقتصادی منع می‌کند. تخطی از این قانون ممکن است به جریمه ۲۵ هزار دلاری ختم شود.
____________________
منبع: المیادین