Gerdab.IR | گرداب

کلاهبرداری با ترفند فروش کارت گرافیک در شبکه‌های اجتماعی

کلاهبرداری با ترفند فروش کارت گرافیک در شبکه‌های اجتماعی
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری درج آگهی جعلی ‏فروش کارت گرافیکی در شبکه‌های اجتماعی ‎خبر داد. ‏

به گزارش گرداب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ بهمنی، در تشریح این خبر اظهار داشت:در پی ‏شکایت فردی مبنی بر مشاهده آگهی فروش "کارت گرافیکی "در شبکه‌های اجتماعی که از وی کلاهبرداری شده بود، موضوع در دستور کار کارشناسان ‏پلیس فتا قرار گرفت. ‏

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی در بررسی‌های اولیه مشخص شد شاکی با مشاهده آگهی کارت گرافیکی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به برقراری ارتباط با درج کننده آگهی نموده، که پس از توافق با وی اقدام به اخذ بیعانه از شاکی ‏کرده و بعد از آن فرد دیگر پاسخگوی وی نبوده است.

این مقام مسئول گفت: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و پلیسی و بررسی مستندات جمع‌آوری شده متهم را شناسایی کردند و در تحقیقات انجام شده مشخص گردید که فرد کلاهبردار دارای شکایت‌های متعدد با این عنوان می‌باشد.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی مجاز به تبلیغات کالا و فروش آن از طریق اعلام در سایت با نماد اعتماد الکترونیک هستند در غیر اینصورت خرید از شبکه‌های اجتماعی ریسک بالایی برای خریدار در پی خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان تاکید کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و خرید‌های اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی یا همان‌ای نماد اقدام نمایند.

سرهنگ بهمنی خاطرنشان کرد: در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.