Gerdab.IR | گرداب

اقدامات حقوقی جدید آمازون برای مقابله با بازخورد‌های جعلی

اقدامات حقوقی جدید آمازون برای مقابله با بازخورد‌های جعلی
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱

آمازون تلاش‌های خود برای مقابله با بازخورد‌های جعلی را افزایش می‌دهد و نخستین شکایت حقوقی در اروپا ثبت شده است.

به گزارش گرداب، این شرکت اعلام کرده است که یک شکوائیه جنایی در ایتالیا ثبت کرده است و یک پرونده حقوقی علیه شهروندی در اسپانیا نیز آغاز کرده است. از نظر آمازون این دو رویه حقوقی افزون بر ۱۰ پرونده دیگر که در ایالات متحده صورت گرفته است، دلال‌های بازخورد‌های جعلی را هدف قرار داده است.
این نوع کلاهبرداری شامل بیش از ۱۱ هزار وب‌سایت و گروه‌های شبکه اجتماعی است که تلاش می‌کنند به‌طور هماهنگ بازخورد‌های جعلی بر فروشگاه آمازون و سایر فروشگاه‌های آنلاین قرار دهند و در ازای آن پول یا سایر محصولات دریافت می‌کنند.

این گروه‌ها تلاش می‌کنند تا افرادی را استخدام کنند که مایل به انتشار مطالب گمراه‌کننده یا همان بازخورد جعلی بر فروشگاه‌های آمازون در آمریکا، انگلستان، آلمان و سایر بازار‌ها هستند.

نخستین شکواییه جنایی در اروپا یک دلال با سابقه در ایتالیا را هدف قرار داده است که بازخورد‌های جعلی به فروش می‌رساند. افزون بر این پرونده‌ای نیز در اسپانیا علیه یک دلال «آژانس بازخورد ها» صورت گرفته است.
مشکل بازخورد‌های جعلی آنلاین و خرید و فروش آن‌ها به نخستین روز‌های اینترنت برمی‌گردد و تا به حال تلاش‌ها برای متوقف کردن این ماجرا بی‌نتیجه بوده است. آمازون که یکی از بزرگترین خرده‌فروشان جهان است، مدعی است بازخورد‌های جعلی اعتبار برندش را خدشه کرده است.
__________________________
منبع: سایبرنیوز