Gerdab.IR | گرداب

سردرگمی آمریکا در مقابل شرکت‌های فناوری چینی

سردرگمی آمریکا در مقابل شرکت‌های فناوری چینی
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱

در حالی که آژانس‌های امنیتی این کشور استفاده از محصولات فناوری شرکت‌هایی مانند هواوی را ممنوع اعلام کرده‌اند، گزارش‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از سازمان‌های دولتی و ایالتی همچنان به خرید این محصولات ادامه می‌دهند.

به گزارش گرداب، مدیران امنیت ملی آمریکا بار‌ها هشدار داده‌اند که محصولات فناورانه شرکت‌های هوآوی و ZTE و سایر شرکت‌های چینی ممکن است به عنوان ابزاری برای جاسوسی خارجی، هک و سایر اقدامات خرابکارانه استفاده شود.

آژانس‌های دولتی و ایالتی در آمریکا، اما همچنان در حال خریداری تجهیزات چینی هستند. فارین پالیسی در گزارش خود به ناهماهنگی بین سران دولت آمریکا در زمینه مقابله با تجهیزات شرکت‌های فناوری چینی تاکید دارد. در این گزارش آمده است: «اگر سیاست‌گذاران آمریکایی رویکرد دفاعی متحدی علیه خطرات فناوری خارجی نداشته باشند، آمریکا از نظر فناوری آسیب‌پذیر خواهد بود».

آژانس‌های دولتی آمریکا استفاده از محصولات هواوی، ZTE و سه شرکت چینی دیگر را ممنوع اعلام کرده‌اند و این محصولات را از سال ۲۰۱۹ به عنوان خطرات امنیت ملی معرفی کردند. به تازگی اف بی آی گزارش داده است که تجهیزات فناوری هواوی ممکن است ارتباطات مرتبط با زرادخانه اتمی ارتش آمریکا را با اختلال روبرو کند.

با این حال در گزارش فارین پالیسی که به همراه مرکز امنیت و فناوری‌های در حال ظهور دانشگاه جورج‌تاون منتشر شده است، یافته‌های نشان می‌دهند که مقامات دولتی و ایالتی آمریکا همچنان به نصب محصولات این سه شرکت چینی در شبکه‌های مدارس، بیمارستان‌ها، خطوط حمل‌ونقل و تسهیلات دولتی در سراسر دنیا استفاده می‌کنند.