Gerdab.IR | گرداب

اوج گرفتن حملات سایبری در استرالیا

اوج گرفتن حملات سایبری در استرالیا
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱

هر ۷ دقیقه در استرالیا یک حمله سایبری رخ می‌دهد.

به گزارش گرداب، تعداد حملات سایبری علیه استرالیا در سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است. دولت این کشور در گزارشی اعلام کرده است که هر ۷ دقیقه یک حمله سایبری به این کشور صورت میگیرد.

مرکز امنیت سایبری استرالیا (ACSC) سال گذشته ۷۶ هزار حمله سایبری را گزارش کرده است که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۳ درصدی نشان می‌دهد.

در این گزارش هشدار داده شده است با وجود این که حدود نیمی از این حملات افراد را هدف قرار دادند تا از آن‌ها کلاهبرداری و سرقت کنند، اما حملات سایبری دولتی نیز افزایش چشمگیری داشته است و فضای مجازی را به «میدان نبرد» تبدیل کرده است. استرالیا هکر‌های چینی، ایرانی و روسی را به انجام عملیات‌های سایبری پیچیده در این کشور متهم می‌کند.

در این گزارش آمده است که حملات بسیار جدی در طی سال اخیر به مراکز حساس و زیرساخت‌های این کشور صورت گرفته است. از جمله حمله‌ای که در آبان‌ماه سال گذشته علیه شرکت CS Energy صورت گرفت. این شرکت تامین ده درصد برق کل کشور را فراهم می‌کند.

نخست‌وزیر این کشور آنتونی آلبانیز در رابطه با این گزارش گفته است: «این یک بیدارباش جدی است و شرکت‌ها باید با یکدیگر همکاری کنند. ما باید بسیار بهتر کار کنیم».