Gerdab.IR | گرداب

نمایشگاه دانش‌بنیان سازی تولید، گامی مؤثر برای توسعه

نمایشگاه دانش‌بنیان سازی تولید، گامی مؤثر برای توسعه
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قزوین گفت: نمایشگاه دانش‌بنیان سازی تولید، استان را در تحقق شعار سال یک گام به‌جلو هدایت کرده و از این رو فرصتی مناسب و مغتنم برای توسعه صنایع استان است.

به گزارش گرداب، سید رضی آقاسیدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دانش بنیان‌سازی تولید در قزوین اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه دانش‌بنیان‌سازی تولید، توسط جهاد دانشگاهی، نشان‌دهنده دغدغه‌مندی نهادهای جهادی در تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در تعریف و تشریح شعار سال از مسئولان کشوری خواستار تحقق اجرایی دانش‌بنیان سازی تولید بودند و این موضوع را بارها تأکید داشتند که برای تحقق شعار سال جدید، به بنر و تبلیغات محیطی اکتفا نکنید.

این مسئول با بیان اینکه جهاددانشگاهی قزوین یکی از نهادهای با ظرفیت در نشر علم و پیوند آن با صنعت است، گفت: فلسفه تشکیل جهاد دانشگاهی بر مبنای فرهنگ است و برگزاری این نمایشگاه به‌منظور به منصه‌حضور رساندن محصولات دانش‌بنیانی انجام شده و تلاش جهاد دانشگاهی برای ایجاد فرهنگ دانش‌بنیان‌سازی تولید با برپایی اولین نمایشگاه در این حوزه و در سال دانش‌بنیان قابل تقدیر است.

وی گفت: نمایشگاه دانش‌بنیان سازی تولید، استان را در تحقق شعار سال یک گام به‌جلو هدایت کرده و از این رو فرصتی مناسب و مغتنم برای توسعه صنایع استان قزوین است.

آقاسیدی با بیان اینکه دفع پسماند و محیط زیست، نیاز کشاورزی استان به اصلاحات ژنی و همچنین معضل کمبود آب از مشکلاتی است که قزوین با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند و خوشبختانه حضور شرکت‌های دانش‌بنیانی در این حوزه‌ها در نمایشگاه دانش‌بنیان‌سازی تولید، بسیار امید آفرین است.

وی ادامه داد: همچنین حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنایع، تعمیرات لجستیک نشان‌دهنده دغدغه‌مندی نخبگان نسبت به نیازهای استان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین نیازمند رویدادهای مستمر در این حوزه است، عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در برگزاری و گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب برنامه‌های مختلف استفاده کرد.

وی افزود: امروز باید مسئولان استانی از تجارب و ایده‌های دانش‌بنیانی‌ها به نحو احسن برای رفع مشکلات استان استفاده کنند. خوشبختانه قزوین دارای شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندی در حوزه‌های صنایع و محیط زیست است که می‌توانند مشکلات چندین ساله استان را رفع کنند.

این مسئول تأکید کرد: نهادهای بسیاری در استان قزوین وجود دارند که متولی تحقق شعار سال هستند، اما تاکنون شاهد اقدامات چشم‌گیری در این حوزه توسط خود متولیان نبودیم؛ البته ناگفته نماند که در پاسخ به چرایی این مسئله، باید بگویم که متأسفانه ساختارها و الزامات موجود، پاسخگوی نیازهای استان نیست.

وی بیان کرد: ساختار و قوانین موجود بسیار صلب و سخت است و بعضاً برخی قوانین سبب شده تا یک دستگاه اجرایی نتواند آنطور که باید، خدمت ارائه کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قزوین خاطرنشان کرد: باید فضای ریسک‌پذیری مدیران ارتقا یابد تا بتوانند با برخی چالش‌ها مقابله و در راستای تحقق اهداف دولت‌ و رهبری گام بردارند.

آقاسیدی در پایان، با اشاره به بازآفرینی ساختار دولت، گفت: در تبیین گام دوم انقلاب و همچنین سند تحول‌بنیادین به تغییر برخی قوانین و بخشنامه‌ها اشاره شده است و امیدواریم با مطالبه رسانه‌ها بتوانیم شاهد تغییرات مثبت بوده و میزان پاسخگویی مسئولان به مطالبات افرایش یابد.