Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به انتخابات آمریکا

حمله سایبری به انتخابات آمریکا
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱

مقام‌های اخذ رای در ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا، حمله سایبری به سایت‌های دولتی این ایالت و اختلال در عملکرد آن‌ها را در روز انتخابات تایید کردند.

به گزارش گرداب، دفتر معاونت فرمانداری ایالت می‌سی‌سی‌پی در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقامات انتخاباتی افزایش غیر طبیعی در حجم فعالیت‌های «دی‌داس» را گزارش کردند که وب سایت این دفتر را در طول روز رای‌گیری از دسترس خارج کرد.

این بیانیه می‌افزاید: با صراحت کامل به ساکنان ایالت می‌سی‌سی‌پی اطمینان می‌دهیم که آسیبی به سیستم‌های رای‌گیری وارد نشده و روند رای گیری دچار اختلال نشده است.

بر اساس این گزارش، این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که گروه هکری منتسب به روسیه پیشتر در تلگرام از قصد خود برای حمله به تعدادی از تارنما‌های سیاسی و دولتی آمریکا در روز انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ خبر داده بود.

در حالی که بسیاری از وب سایت‌های مهم بدون تهدید به فعالیت ادامه می‌دهد، تارنمای فرمانداری ایالت می‌سی‌سی‌پی بار‌ها در طول روز از دسترس خارج شد. آژانس امنیت سایبری تایید کرد که این یک حمله سایبری از نوع دی‌داس (DDoS) بوده است.

حملات سایبری DDoS یکی از خطرناکترین بردار‌های حمله به شمار می‌رود که شناسایی آن سخت و مقابله با آن سخت‌تر است.

این گونه حملات سایبری به جای اینکه از یک نقطه باشد از مکان‌های مختلفی انجام می‌شود برای همین به آن حمله «محروم‌سازی از سرویس» یا هجوم «بندآوری خدمات توزیع شده» با نام اختصاری «DDoS» اطلاق می‌شود که مخفف عبارت انگلیسی Distributed Denial of Service است.

در پی خرابی برخی دستگاه‌های اخذ و شمارش آرا در انتخابات میاندوره‌ای ۲۰۲۲ آمریکا، گمانه زنی درخصوص تقلب در این انتخابات به رغم تکذیب مقامات داغ شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در پی خرابی برخی دستگاه‌های اخذ رای در انتخابات میاندوره‌ای ۲۰۲۲ کنگره آمریکا، سلامت این انتخابات را هم زیر سوال برد. وی عصر سه شنبه به وقت محلی گفته بود: گزارش‌هایی از آریزونا می‌گویند دستگاه‌های اخذ رای در مناطق عمدتا جمهوری‌خواه درست کار نمی‌کنند. وقتی عده زیادی از جمهوری‌خواهان تا امروز منتظر مانده‌اند تا رأی بدهند این درست است؟

به گزارش ایرنا، پیشتر رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده بودند که روند رای‌گیری برای انتخابات میاندوره‌ای ۲۰۲۲ کنگره آمریکا در ایالت ایلینوی به دلیل حمله سایبری مختل شده است.

در این میان، شبکه خبری سی ان ان به نقل از مقامات پلیس ایالت ویسکانسین گزارش داده که فردی را که با چاقو، رای دهندگان را تهدید کرده بود، دستگیر شده است.

همچنین سی ان ان در گزارشی دیگر به نقل از مقامات انتخاباتی فیلادلفیای آمریکا نوشته بود که احتمال دارد ۳ هزار و ۶۰۰ برگه رای پستی این شهر به دلیل اطلاعات نادرست، نداشتن تاریخ یا گم شدن پاکت‌های محرمانه مربوط به آرای انتخاباتی باطل شوند.