Gerdab.IR | گرداب

انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا: نگرانی از بات‌ها و اخبار جعلی

انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا: نگرانی از بات‌ها و اخبار جعلی
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱

تحقیقات صورت‌گرفته نشان می‌دهد که بسیاری از مردم آمریکا از خطرات فضای رسانه‌ای دیجیتال و تاثیر آن بر مسائل سیاسی آگاه هستند.

به گزارش گرداب، سایبرنیوز روایت می‌کند که بسیاری از شهروندان آمریکایی از ایمن بودن و مخفی بودن صندوق‌های رای مطمئن نیستند. در این روایت آمده است:  «این مسئله به خاطر افزایش نگرانی‌ها درباره جمع‌آوری داده‌ها توسط کمپین‌های تبلیغاتی و شرکت‌های بزرگ فناوری پدید آمده است».

47 درصد از پاسخ‌دهندگان این تحقیق معتقدند که به قوانین سخت‌تری درباره جمع‌آوری داده‌ها نیاز است. قانون‌گذاری احتمالا بتواند سرعت رواج اطلاعات‌گمراه‌کننده و اخبار جعلی را کاهش دهد و باعث شود که شرکت‌های فناوری در این زمینه مسئول قلمداد شوند.

بات‌های توییتر یکی از بزرگترین خطرات برای خروجی انتخابات آمریکا شناخته می‌شود. توییتر از مشکل عظیم بات‌ و ترول رنج می‌برد. این شرکت قبول دارد که 5 درصد از حساب‌های موجود جعلی است. اما این تعداد احتمالا بسیار بیشتر از این مقدار است. بات‌های اسپم زیادی در این پلتفرم مشاهده شده است که تلاش می‌کنند تا به کمپین‌های انتخاباتی نفوذ کند.

برطبق این تحقیق 62 درصد آمریکایی‌ها معتقدند که اطلاعات گمراه‌کننده در حال از بین بردن دموکراسی این کشور است. نیمی از پاسخ‌دهندگان معتقدند که اطلاعات غلط و اطلاعات گمراه‌کننده در طی انتخابات میان‌دوره‌ای 2022 افزایش خواهد یافت و ممکن است افراد را از رای دادن منصرف سازد و یا گروهی را متقاعد به رای دادن کند.

در حالی که رای‌گیری در آمریکا به شکلی مخفی صورت می‌گیرد، نگرانی‌ها درباره نقش شبکه‌های اجتماعی و  شرکت‌های فناوری در حال افزایش است. 28 درصد از مشارکت‌کنندگان این تحقیق گفته‌اند که آنها یک حساب توییتر را دنبال می‌کنند یا از آن ریتوییت کرده‌اند که احتمال دارد بات باشد. مشکل کار در اینجاست که بسیاری از افراد هیچ‌گاه متوجه نمی‌شوند که در حال تعامل با یک بات هستند و یا محتوایی جعلی را به اشتراک می‌گذارند.

منبع: سایبرنیوز