Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به شرکت نظامی فرانسوی

حمله سایبری به شرکت نظامی فرانسوی
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱

شرکت تالس تایید کرد که هکر‌ها اطلاعات محرمانه را بر روی دارک وب منتشر کرده‌اند.

به گزارش گرداب، شرکت حوزه فناوری‌های دفاعی و نظامی تالس اعلام کرده است که گروه هکری Lockbit برخی از داده‌های این شرکت را دزدیده و در فضای دارک وب منتشر کرده است.

تالس می‌گوید این گروه قصد اخاذی داشته‌اند و با استفاده از باج‌افزار این داده‌ها را به سرقت برده‌اند. پیش از این تالس اعلام کرده بود که هدف اخاذی این گروه سایبری قرار گرفته است.

هفته پیش که تالس متوجه این حمله سایبری شد، تحقیقات داخلی را آغاز کرد و به آژانس امنیت ملی سیستم‌های اطلاعاتی (ANSSI) فرانسه اطلاع داد، اما تاکنون شکایتی به پلیس ارائه نکرده است.

اوایل سال جاری، تالس هشدار داده بود که شرکت‌ها به طور کلی با آسیب‌پذیری بیشتری در برابر حملات سایبری به دلیل کار کردن افراد از خانه روی دستگاه‌های خصوصی‌شان از طریق دورکاری مواجه می‌شوند.

تالس با نقل گزارش جنایات اینترنتی اف‌بی‌آی (FBI) در سال ۲۰۲۱ اشاره کرده بود که جرائم سایبری در نتیجه مستقیم دورکاری کارکنان در حال افزایش است؛ روندی رو به افزایش از زمان قرنطینه‌های ایجاد شده به‌وسیله همه‌گیری کووید-۱۹ با استفاده از رایانه‌های خصوصی و دستگاه‌های تلفن همراه که اغلب به امنیت در سطح شرکت مجهز نیستند.
______________________________
منبع: رویترز