Gerdab.IR | گرداب

جزئیات اخراج ۱۱ هزار کارمند متا منتشر شد

جزئیات اخراج ۱۱ هزار کارمند متا منتشر شد
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱

متا، مالک فیس بوک روز جمعه به کارمندان خود اعلام کرد تولید نمایشگر‌ها و ساعت‌های هوشمند را متوقف کرده و ۱۱ هزار نفر را اخراج می‌کند.

به گزارش گرداب به نقل از رویترز، تقریباً نیمی از ۱۱۰۰۰ شغلی که این هفته در اقدامی بی سابقه با هدف کاهش هزینه‌ها از متا حذف شدند، نقش‌های مرتبط با حوزه‌های مختلف فناوری بودند.

مدیران متا طی سخنرانی در این مورد با حضور کارمندان خود، همچنین گفتند در حال سازماندهی مجدد برخی بخش‌های شرکت، ترکیب یک واحد تماس صوتی و تصویری با سایر تیم‌های پیام‌رسان و راه‌اندازی یک بخش جدید به نام Family Foundations هستند که بر مشکلات سخت حوزه مهندسی متمرکز است.

مدیران مذکور گفتند که اولین اخراج دسته جمعی در تاریخ ۱۸ ساله این شرکت، کارکنانی در هر سطح و گروه و از جمله افرادی در مشاغل سطح بالا را متاثر خواهد کرد.

به گفته لوری گولر، مدیر منابع انسانی متا، به طور کلی، ۵۴ درصد از کسانی که اخراج می‌شوند در موقعیت‌های تجاری و بقیه در پست‌های فناوری فعال بودند. او گفت تعداد اعضای پروه استخدام متا تقریباً به نصف کاهش یافت.

مدیران متا مدعی شدند بعد از پایان این روند اخراج کاهش مشاغل به طور مجدد انتظار نمی‌رود. اما سایر هزینه‌ها باید کاهش یابد و از همین رو عملکرد پیمانکاران، بخش املاک، حوزه زیرساخت‌های محاسباتی و محصولات مختلف در حال بررسی است.