بعد از فیلترینگ برخی از شبکههای اجتماعی رسانههای بیگانه از به خطر افتادن اقتصاد دیجیتال و کسبوکارهای اینترنتی دم میزنند؛ این درحالیاست در چند روز گذشته رئیس جمهور بارها بر حمایت از کسبوکارهای دیجیتال تاکید کرده است.
آیتالله رئیسی وزیر ارتباطات را مأمور کرد وضعیت کسبوکارها در بستر اقتصاد دیجیتال را به دقت رصد و مشکلات و موانع احتمالی پیشروی این کسبوکارها را با سرعت و جدیت پیگیری و رفع کند.
بر اساس گزارش مرکز ملی فضای مجازی، بیش از یک میلیون کسب و کار خرد (۶۰ درصد) در ۱۰ سکوی داخلی فعالیت دارند و اکنون ۲۳ میلیون کاربر یکتا در پیامرسانها و شبکههای اجتماعی داخلی عضو شدهاند، این در حالی که فقط ۶.۴ درصد از شهروندان خرید اینستاگرامی را انجام میدهند.
عدم جدی گرفتن فضای مدیریت پلتفرمی، نگاه سرسری، مقطعی وعدم ایجاد اکوسیستم پایدار باعث بوجود آمدن مشکلات متعددی در زمینه فضای مجازی و حتی کسب و کارها در آن شده است.