Gerdab.IR | گرداب

حمله هکری به سایت پلیس فدرال آمریکا

حمله هکری به سایت پلیس فدرال آمریکا
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱

گروه هکری کیل‌نت توانسته است سایت ا‌ف بی آی را برای لحظاتی از کار بیاندازد.

به گزارش گرداب، گروه هکری طرفدار روسیه معروف به کیل‌نت (Killnet) در صفحه تلگرام خود مدعی است که وب‌سایت پلیس فدرال ایالات متحده (اف بی آی) را هک کرده است. این حمله از نوع ممانعت از سرویس یا DDoS بوده است که در واقع اقدام برای ایجاد اختلال در ترافیک عادی یک وب‌سایت است.

این نوع حملات شامل چندین دستگاه آنلاین متصل است که در مجموع به عنوان بات‌نت شناخته می‌شوند که برای غلبه بر یک وب‌سایت هدف با ترافیک جعلی استفاده می‌شوند. بر اساس گزارش‌ها، وب‌سایت یاد‌شده برای مدت کوتاهی غیرقابل دسترس بوده است.

پلیس آمریکا اعلام کرده که در حال رسیدگی به این تهدید سایبری و تلاش برای حل این مشکل است. اف بی آی تنها قربانی این هکر‌ها نبوده است. ماه گذشته نیز چندین وب‌سایت فرودگاهی از جمله فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد شهر جکسون آتلانتا، فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس (LAX) و فرودگاه بین‌المللی اوهار شیکاگو به دست این گروه آفلاین شدند.

گروه کیل‌نت پیش از این نیز مسئولیت حمله سایبری به چندین وب‌سایت دولتی آمریکا را برعهده گرفت. در ماه اوت نیز این گروه مدعی حمله سایبری علیه شرکت لاکهید مارتین شد.

اگرچه هیچ شواهدی مبنی بر رابطه مستقیم کیل‌نت با دولت مسکو وجود ندارد، اما این گروه به حملات هکری علیه کشور‌هایی اقدام کرده است که با روسیه مخالف هستند.