Gerdab.IR | گرداب

تحقیقات انگلیس درباره سلطه مرورگر‌های اپل و گوگل

تحقیقات انگلیس درباره سلطه مرورگر‌های اپل و گوگل
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱

ناظر رقابت انگلیس تحقیقات عمیقی درباره سلطه مرورگر‌های موبایل اپل و گوگل آغاز کرده است.

به گزارش گرداب، اداره رقابت و بازار‌های انگلیس (CMA) در ماه ژوئن اعلام کرد تحقیقات وسیع تری درباره این موضوع و همچنین درباره اینکه اپل از طریق اپ استور خود بازی‌های رایانشی ابری را محدود می‌کند یا خیر، انجام خواهد داد.

در بیانیه این سازمان آمده است: ما تصمیم گرفته ایم تا با انجام تحقیق دریابیم آیا این نگرانی‌ها موجه هستند یا خیر و اگر چنین است، گام‌های لازم برای ارتقای رقابت و نوآوری در این بخش‌ها را شناسایی کنیم.

گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد سیستم عامل اندروید در مقایسه با دیگر پلتفرم‌های موبایل به کاربران اختیارات بیشتری برای گزینش اپ‌ها می‌دهد. سخنگوی این شرکت در بیانیه‌ای نوشته است: همچنین این سیستم عامل به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد بین موتورها، گزینه جستجوی مورد نظرشان را انتخاب کنند و البته بستری برای رشد میلیون‌ها اپلیکیشن بوده است. ما به ساخت پلتفرم‌های بازی متعهد هستیم که به مشتریان قدرت انتخاب بیشتری می‌دهد و از سوی دیگر به توسعه دهندگان کمک می‌کند کسب وکار‌های موفقی بسازند.

اپل نیز اعلام کرد با (CMA) همکاری می‌کند و شیوه ترویج رقابت و گزینش را ترویج می‌کند. از سوی دیگر ایمنی و امنیت مصرف کنندگان را نیز تضمین می‌کند.