Gerdab.IR | گرداب

سایت‌های پخش مسابقات فوتبال در معرض حملات سایبری

سایت‌های پخش مسابقات فوتبال در معرض حملات سایبری
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱

یک شرکت امنیتی مدعی شد سایت‌های پخش مسابقات جهانی در خطر حملات سایبری قرار دارند و افرادی که از این وبسایت‌ها استفاده می‌کنند نیز از این خطر در امان نخواهند بود.

به گزارش گرداب، با شروع بازی‌های جام جهانی بسیاری از کاربران تلاش دارند تا به وبسایت‌های پخش این مسابقات وارد شوند. اما این موضوع می‌تواند با خطر افشای اطلاعات شخصی آن‌ها همراه باشد.

شرکت امنیتی Zscaler که در زمینه امنیت سیستم‌های IT فعالیت می‌کند در گزارشی در رابطه با مشاهده بازی‌های فوتبال در سایت‌های مختلف هشدار داد. در این گزارش آمده است تعداد حملات سایبری به این وبسایت‌ها به دلیل هجوم طرفداران افزایش یافته است. 


در روز‌های اخیر دامنه‌های ثبت شده مربوط به جام جهانی افزایش داشته است. زیرا بسیاری از شرکت‌ها به دنبال افزایش تنوع و خدمات دهی انلاین در زمینه فوتبال هستند. به گفته این شرکت امنیتی انتشار لینک‌های جعلی استریم در وب سایت‌ها و پورتال‌های معتبری مانند ردیت، لینکدین، شیائومی و اپن سی افزایش داشته است. به عنوان مثال اخیرا کاربران تلاش داشتند تا مراسم افتتاحیه بازی‌ها را در یکی از وب سایت‌ها مشاهده کنند. در حالیکه وب سایت مورد نظر دارای کد‌های مخرب بود. زیرا با ورود به سایت با درخواست ساخت حساب کاربری مواجه می‌شد. ایجاد حساب نیز برابر با دستیابی سودجویان به اطلاعات شخصی و حزئیات مالی فرد بود.

_____________

منبع: تکنا