Gerdab.IR | گرداب

هند به دنبال نظارت بر بازی‌های آنلاین

هند به دنبال نظارت بر بازی‌های آنلاین
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱

بازی‌های آنلاین که در آن‌ها پول واقعی مبادله می‌شود، براساس مقررات جدید بازی‌های رایانه‌ای توسط دولت مرکزی نظارت خواهد شد.

به گزارش گرداب، هندوستان به دنبال قانون‌گذاری در حوزه بازی‌های آنلاین است و به خصوص بازی‌هایی که در آن‌ها پول واقعی مبادله می‌شود را هدف قرار داده است. برطبق اسناد دولتی و منابع مختلف دفتر نخست وزیری این کشور پیشنهاد قانون‌گذاری برای بازی‌های مهارتی و آزاد گذاشتن بازی‌های مبتنی بر شانس را نادیده گرفته است.

این مقررات که مدت‌هاست در فضای سیاسی هند مورد انتظار است، صنعت بازی در هند را تغییر خواهد داد. صنعت بازیسازی در هند پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۶ به ارزش ۷ میلیارد دلاری برسد و در این صنعت بازی‌های مبتنی بر پول غلبه دارند.

یک هیئت هندی که مسئول تنظیم پیش‌نویس مقررات شده بود، پیشنهاد داد که نهاد جدید دولتی ایجاد شود تا ارزیابی کند که آیا بازی مبتنی بر مهارت یا شانس طراحی شده است و تنها بازی‌های مبتنی بر مهارت تحت قانون‌گذاری دولت فدرال این کشور قرار بگیرد و الزامات حقوقی و احراز هویت به آن تعلق گیرد.

بازی‌های مبتنی بر شانس (مشابه قمار) در اغلب موارد در کشور هند ممنوع هستند. در این طرح اولیه پیشنهاد شده بود که این نوع بازی‌ها تحت نظارت ایالت‌های محلی این کشور قرار داشته باشد و هر ایالت تصمیم بگیرد آیا این بازی‌ها را ممنوع کند یا خیر.

با این حال در یک جلسه دولتی در ماه گذشته که اسناد آن به تازگی منتشر شده است، مشخص شده که یکی از مقامات دولت نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، پیشنهادی متفاوت ارائه کرده است و خواسته که حوزه نظارت دولت مرکزی بر همه انواع بازی‌ها باشد.

ایجاد مقررات جدید در این حوزه به دنبال نگرانی‌ها درباره رواج بازی‌های آنلاین در بین نسل جدید صورت می‌گیرد. گزارش‌های زیادی در هند از اثرات روانی مخرب بازی‌های آنلاین صورت گرفته است و اعتیاد، خسارت مالی و تشویق به خودکشی یکی از پیامد‌های بازی‌های آنلاین معرفی می‌شود.

منبع: رویترز