Gerdab.IR | گرداب

اسناد داخلی جدید متا: اینستاگرام برای نوجوانان دختر خطرناک است

اسناد داخلی جدید متا: اینستاگرام برای نوجوانان دختر خطرناک است
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱

یک سند داخلی جدید نشان می‌دهد که فیس بوک، از این که اینستاگرام دختران جوان را در معرض محتوای خطرناک قرار می‌دهد، آگاه بوده است.

"پایگاه رسانه ای گرداب جهت اطلاع و افزایش دانش و سواد فضای مجازی مخاطبان خود و به ویژه دانشجویان، پژوهشگران و تصمیم گیران، ترجمه هایی در این زمنیه منتشر می‌کند. بدیهی است انتشار این مطالب، لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست."

به گزارش گرداب، بر اساس این سند، یکی از کارمندان اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ با ایجاد یک حساب کاربری جعلی و به عنوان دختری ۱۳ ساله که به دنبال مشاوره رژیم غذایی است، یک تحقیق داخلی در مورد اختلالات خورد و خوراک انجام داد. او به محتوای گرافیکی و حساب‌هایی با عنوان «پرخوری لاغرها» و «بی‌اشت‌هایی هسته سیب» هدایت شد.

سایر یادداشت‌های داخلی نشان می‌دهند که کارمندان فیس‌بوک درباره تحقیقات شرکتی ابراز نگرانی می‌کنند. این تحقیقات نشان می‌دهند که اینستاگرام باعث شده یک سوم دختران نوجوان احساس بدی نسبت به بدنشان داشته باشند و همچنین نوجوانانی که از این برنامه استفاده می‌کنند، میزان اضطراب و افسردگی بیشتری را تجربه کنند.

مت برگمن، وکیل دادگستری، پس از خواندن به اصطلاح «مقاله‌های فیس بوک» که سال گذشته توسط افشاگری به نام فرانسیس هاگن فاش شد، مرکز حقوقی قربانیان رسانه‌های اجتماعی را راه اندازی کرد. او اکنون وکالت بیش از ۱۲۰۰ خانواده را در پرونده‌های قضایی علیه شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در دست دارد.

سال آینده، برگمن و تیمش فرآیند کشف پرونده‌های تلفیقی فدرال علیه متا و سایر شرکت‌ها را آغاز خواهند کرد. به ادعای او بیشتر این پرونده‌ها در مورد تغییر سیاست هستند نه غرامت مالی. برگمن به خبرنگار برنامه ۶۰ دقیقه، شارین آلفونسی گفت: «وقتی آن‌ها فرصت انتخاب بین امنیت فرزندان ما و سود بیشتر را دارند، همیشه سود بیشتر را انتخاب می‌کنند.»

برگمن به مدت ۲۵ سال به عنوان وکیل مسئول محصولات، و بصورت تخصصی در موارد آزبست (پنبه نسوز) و مزوتلیوما (نوعی سرطان که بابت قرار گرفتن در معرض آزبست ایجاد می‌شود) کار کرد.

او مدعی است که طراحی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در نهایت به کودکان آسیب می‌رساند. برگمن گفت: «آن‌ها عمداً محصولی طراحی کرده‌اند که اعتیادآور است. این شرکت‌ها می‌دانند که اگر بچه‌ها آنلاین باشند، پول بیشتری به دست می‌آورند.»

آلفونسی پرسید: «بنابراین این واقعیت که بچه‌ها در نهایت چیز‌هایی بسیار آزاردهنده را می‌دیدند، تصادفی نبوده و از قبل طراحی شده بود؟» برگمن پاسخ داد: «مطمئناً. این یک تصادف نیست.»
او استدلال می‌کند که چنین برنامه‌هایی برای فرار از اختیارات والدین طراحی شده‌اند و او خواستار پروتکل‌های تأیید سن و هویت بهتر برای این برنامه‌ها می‌باشد. برگمن گفت: «اگر مردم سعی کنند به Tinder (یک اپلیکیشن دوست‌یابی که با استفاده از جی‌پی‌اس کاربر را به افرادی که از نظر مکانی به او نزدیک هستند، متصل می‌کند) متصل شوند، فناوری‌هایی وجود دارد که مطمئن شوند دیگران همان چیزی هستند که نشان می‌دهند.»

برگمن همچنین می‌خواهد الگوریتم‌هایی که کاربران را به سمت محتوا‌ها هدایت می‌کنند را منسوخ کند.
برگمن گفت: «هیچ دلیلی وجود ندارد که چرا الکسیس اسپنس که به ورزش علاقمند است، به سمت محتوای بی‌اشت‌هایی و رژیم لاغری هدایت شود. بیایید واقع بین باشیم، هرگز قرار نیست پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ۱۰۰ درصد ایمن باشند. اما این تغییرات آن‌ها را ایمن‌تر می‌کند.»

متا، شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام، درخواست برنامه ۶۰ دقیقه را برای مصاحبه رد کرد. اما آنتیگون دیویس، رئیس ایمنی جهانی این شرکت گفت: «ما می‌خواهیم نوجوانان وقتی آنلاین هستند از امنیت برخوردار باشند و اینستاگرام به محتوا‌های آسیب به خود یا اختلالات خورد و خوراک اجازه تبلیغ نمی‌دهد.» دیویس همچنین گفت متا فناوری تایید سن در اینستاگرام را بهبود بخشیده است.

با این حال، در آزمایشی که دو ماه پیش توسط برنامه ۶۰ دقیقه انجام شد، یک تهیه‌کننده توانست در مورد سن خود دروغ بگوید و به عنوان یک نوجوان ۱۳ ساله بدون تأیید در اینستاگرام ثبت‌نام کند. همچنین او قادر به جستجوی محتوای لاغری و مضر بود؛ و در حالی که پیامی روی صفحه نمایش آمد (با این عنوان که آیا کمک می‌خواهید؟)، ما در عوض روی «مشاهده پست‌ها» کلیک کردیم و به راحتی محتوایی را پیدا کردیم که بی‌اشت‌هایی و آسیب رساندن به خود را ترویج می‌کرد.

منبع: سی‌بی‌اس نیوز