Gerdab.IR | گرداب

برگزاری همایش بین‌المللی «یاران حاج قاسم» در وزارت ارتباطات

برگزاری همایش بین‌المللی «یاران حاج قاسم» در وزارت ارتباطات
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱

دومین همایش یاران حاج قاسم با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم و علاقمندان آن شهید سردار سلیمانی در مرکز همایش‌های شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد.

به گزارش گرداب، دومین همایش یاران حاج قاسم همزمان با ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی در سالن همایش‌های شهید قندی وزارت ارتباطات با حضور خانواده معظم و معزز شهیدان حاج حسین همدانی، حاج وحید زمانی نیا و دیگر شهدای محور مقاومت برگزار شد.

در این مراسم ابتدا آیاتی از کلام الله مجید قرائت و سپس تصاویری به یاد ماندنی از حضور شهید سلیمانی در مأموریت‌های مختلف پخش شد. بعد از آن گروه همخوانی حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ به تواشی پرداختند.

حاج قاسم، جان فدا بود

در ادامه سردار رونده مشاور سابق سپاه قدس و از یاران و همرزمان شهید سلیمانی با اشاره به خاطراتش از آن شهید بزرگوار گفت: با کپی برداری، کسی حاج قاسم نمی‌شود بلکه باید راه حاج قاسم را رفت تا مثل او شد.

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم برای خدا کار می‌کرد، افزود: باید آدم‌هایی پیدا کنیم که همچون شهید سلیمانی، از تزویر و ریا دور باشد و اهل تظاهر نباشند.

سردار رونده، حاج قاسم را مرد میدان واقعی دانست و تصریح کرد: حاج قاسم وقتی می‌خواست کاری را انجام دهد بر اساس نیتی که داشت پا در میدان می‌گذاشت و ترسی نداشت که قرار است چه اتفاقی بیفتد. او جان فدا بود.

بعد از آن، مجید تال از شعرای آئینی با یادآوری نام و یاد شهدای مدافع حرم و شهید سلیمانی، چند بیتی از اشعارش را قرائت کرد که فضای روحانی بر مراسم حاکم شد.

در این مراسم همچنین یادی شد از شهید حاج حسین همدانی و کلیپی از رشادت‌های آن شهید بزرگوار پخش شد.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جمهوری اسلامی ایران نیز در دومین همایش بین المللی یاران حاج قاسم گفت: شهیدان سلیمانی و همدانی یک هدف واحد که کسب رضایت الهی است را دنبال می‌کردند و ما هم به آن شهادت می‌دهیم. مکتب آن دو شهید و دیگر شهدای محور مقاومت، همان مکتب امام خمینی و رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای بود.

وی رژیم صهیونیستی را دشمن بزرگ کشور‌های اسلامی دانست و افزود: هدف حاج قاسم، مبارزه با خطر صهیونیسم بود که بزرگترین خطر برای اسلام و ایران است.

ابوشریف، با بیان اینکه حاج قاسم سید شهدای مقاومت است، گفت: به درستی نام او را شهید قدس نامیده اند.

پیروزی مردم ایران در جنگ اراده‌ها

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در سخنرانی خود با اشاره به پیروزی انقلاب، گفت: مفتخریم که قریب ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و هنوز این انقلاب به ایستادگی و پایبندی به شعار‌های ارزشمندش شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی معادلات جهانی و منطقه‌ای تغییر کرد و قدرت‌های بزرگ دنیا در همه این سال‌ها نتوانستند بر ملت ایران چیره شوند، افزود: دشمنان انقلاب سال‌ها تلاش کردند تا با کودتا و تجزیه طلبی، اراده مردم را بشکنند، اما نتوانستند و پیروزی از ان ملت ایران بود.

شهردار تهران افق فرا رو را روشن توصیف کرد و گفت: به فصل اللهی، نصر در دسترس است و نظام سلطه هر روز ضعیف‌تر می‌شوند و به هر کاری که دست می‌زنند، نتیجه‌ای جز شکست برای آن‌ها ندارد. انقلاب اسلامی پیامی اتکا بر خودباوری و بر ایمان را به همه ملت‌ها صادر کرد و بر همین اساس هیچ بن بستی برای مجاهدان و جهادگران نیست.

زاکانی با اشاره به رشادت‌های سرداران شهید سلیمانی و همدانی در سوریه، اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب، امام عظیم شأن و رهبر فرزانه انقلاب و همه ملت‌های مسلمان، حرکت در مسیر آزادسازی قدس است و همگان شاهد مقدمات ظهور به لطف الهی خواهند بود.

تقدیر و تجلیل از خانواده معزز شهدای محور مقاومت

در پایان دومین همایش بین المللی یاران حاج قاسم که در سالروز تشییع و تدفین شهدای گمنام وزارت ارتباطات برگزار می‌شد، ضمن تجلیل از خانواده‌های معظم شهیدان حاج حسین همدانی، حاج وحید زمانی نیا، از دیگر مجاهدان و خانواده شهدای مدافع حرم معزز دیگر کشور‌ها تقدیر به عمل آمد و از تمبر دومین همایش یاران حاج قاسم رونمایی شد.

در این مراسم علاوه بر علیرضا زاکانی شهردار تهران و ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در جمهوری اسلامی ایران، حمیدرضا مقدم فر دبیر ستاد مردمی مکتب شهید سلیمانی، محمود لیائی، فرهاد اصلان زاده معاون توسعه سرمایه نیروی انسانی و مدیریت منابع انسانی؛ محمداحسان خرامید رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، محمدرضا تفرشی فرمانده مرکز مقاومت بسیج، یوسف امیری رئیس مرکز حراست وزارت ارتباطات و حسین نعمتی حضور داشتند.