Gerdab.IR | گرداب

موافقت حدود نیمی از مردم آمریکا با مسدودسازی کامل تیک‌تاک

موافقت حدود نیمی از مردم آمریکا با مسدودسازی کامل تیک‌تاک
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱

برخلاف کشور‌های دیگر قانون‌گذاری و صیانت از کاربران اینترنتی در این کشور از حمایت مردمی برخوردار است. به تازگی مسئله صیانت از کاربران در فضای مجازی در دنیا به مسئله‌ای چالشی تبدیل شده است و کشور‌های مختلف به دنبال قانو‌ن‌گذاری در این حوزه هستند.

به گزارش گرداب، در ماه‌های اخیر ایالت‌ها و دولت فدرال آمریکا دست به مقابله به پلتفرم شبکه اجتماعی چینی تیک‌تاک زدند و در بسیاری ایالت‌ها استفاده از آن ممنوع شده است. اما نکته قابل توجه این است که در این کشور صیانت از اینترنت خواسته مردم است.

برطبق افکارسنجی جدید موسسه یوگاو (YouGov) با همکاری مجله اکونومیست، ۴۹ درصد مردم آمریکا از ممنوعیت کامل استفاده از تیک‌تاک در سراسر آمریکا حمایت می‌کنند.


 مطابق افکارسنجی جدید موسسه یوگاو؛ ۴۹ درصد مردم آمریکا از ممنوعیت استفاده از تیک تاک در سراسر آمریکا حمایت می‌کنند. ۲۱ درصد نظر دقیقی ندارند و ۳۰ درصد مخالف هستند.

حتی در میان کاربران تیک‌تاک نیز گروه قابل توجهی موافق مسدود شدن این پتلفرم شبکه اجتماعی هستند. ۳۴ درصد از کاربران تیک‌تاک با فیلترینگ آن موافقت دارند.
درباره مسدود شدن تیک‌تاک بر روی دستگاه‌های دولتی، ۶۳ درصد مردم این کشور با این تصمیم موافق هستند و ۲۰ درصد مخالفت دارند.

به‌طور کلی ۵۷ درصد مردم آمریکا معتقدند که استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی باید ممنوع شود و تنها ۲۳ درصد با این مسئله موافق هستند.
۳۹ درصد آمریکایی‌ها تیک‌تاک را خطر امنیت ملی می‌دانند.