Gerdab.IR | گرداب

وقتی هوش مصنوعی سریال می‌سازد

وقتی هوش مصنوعی سریال می‌سازد
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

نسخه هوش مصنوعی سریال «ساینفلد» امروز بسیار پرطرفدار شده است.

به گزارش گرداب، هزاران نفر در حال تماشای برنامه طنز «هیچ‌چیز، برای همیشه» هستند که بر پلتفرم توییچ پخش می‌شود. این برنامه کمدی که توسط هوش مصنوعی نوشته و اجرا شده است، بر اساس یک سریال قدیمی آمریکایی شکل گرفته؛ سریال ساینفلد که در دهه ۹۰ میلادی بسیار پرطرفدار بود.

وقتی هوش مصنوعی سریال می‌سازد

این برنامه هوش مصنوعی همیشه در حال اجراست و همه روزه پخش می‌شود. برنامه‌نویسان این برنامه تاکید دارند که اغلب محتوای آن، به جز صدای خنده، توسط هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین تولید شده است.

برنامه‌نویسی این برنامه توسط GPT-۳ صورت‌گرفته است که الگوی زبانی تولیدکننده متن است که توسط شرکت OpenAI تولید می‌شود. این شرکت اخیرا با چت‌بات ChatGPT بسیار تاثیرگذار بود.

سریال هوش مصنوعی «هیچ‌چیز برای همیشه» پر شده از سکوت‌های طولانی، صدای خنده‌های تصادفی و زوایای دوربین عجیب و غریب که بعضی از کاربران همین نکات را باعث جذاب شدن برنامه می‌دانند.
این برنامه از سریال ساینفلد الگو گرفته است و مانند آن از چهار شخصیت اصلی برخوردار است. بعضی از دیالوگ‌های هوش مصنوعی ممکن است جالب توجه باشد و خلاقانه به نظر برسد. در شبکه‌های اجتماعی تکه‌هایی از این برنامه دست به دست می‌شود. اما کلیت برنامه هنوز جای کار دارد.

 

وقتی هوش مصنوعی سریال می‌سازد

 

این برنامه توسط پروژه Mismatch Media اجرا می‌شود که خود را یک آزمایشگاه رسانه‌ای معرفی کرده است. این پروژه از دانشمندان، مهندسان و کارآفرینان علاقمند به صورت‌های آزمایشی برنامه‌های تلویزیونی یا بازی‌های ویدیویی از طریق فناوری‌های هوش مصنوعی تشکیل شده است.

پروژه مشابهی نیز در حال اجرا است که در آن نسخه‌های هوش مصنوعی کارگردان سینمایی ورنر هرزوگ و فیلسوف اروپایی اسلاوی ژیژک در یک گفتگوی پایان نا‌پذیر به نمایش در می‌آیند.