Gerdab.IR | گرداب

کارکنان معترض آمازون تهدید شدند / تعلیق و بعد اخراج

کارکنان معترض آمازون تهدید شدند / تعلیق و بعد اخراج
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱

دادستان‌های هیأت ملی کار آمریکا به این نتیجه رسیدند که آمازون به طور غیرقانونی از احضاریه برای ترساندن کارکنان معترض و تلاش برای مداخله در فعالیت‌های کارگری در انبار بزرگ خود استفاده می کند.

به گزارش گرداب به نقل از بلومبرگ، کایلا بلادو، سخنگوی این هیأت گفت بر اساس بررسی‌های یک مدیر منطقه‌ای هیئت ملی روابط کار، مشخص شده که آمازون با انجام این کار، حقوق کارمندان خود را نقض کرده است. بلادو افزود در صورت عدم توافق، مدیر هیأت ملی مذکور از طرف مشاور عمومی هیئت کار شکایتی را تنظیم خواهد کرد.

این اختلاف ناشی از تلاش مداوم آمازون برای مقابله با پیروزی تاریخی اتحادیه کارگری آمازون در انتخابات بهار گذشته در یک مرکز این شرکت با ۸۰۰۰ کارمند در استاتن آیلند است. آمازون در جریان رسیدگی به آن پرونده به دنبال به دست آوردن سوابق گسترده‌ای از جمله پیام‌های متنی رد و بدل شده بین کارمندان بود، که باعث خشم کارگران و کارمندان و درگیر شدن آنان با آمازون داشت.

هیأت ملی کار معتقد است: «آمازون با درخواست دسترسی به اطلاعات محافظت شده حقوق کارکنان خود را نقض کردند و حتی تلاش کردند انتخابات را لغو کنند.»

آمازون در واکنش به این خبر تخلفات خود را رد کرد. سخنگوی آمازون در بیانیه‌ای ایمیلی در این مورد گفت: «درخواست دریافت اطلاعات از طریق ارسال احضاریه یک روش استاندارد است. هیچ فعالیت غیرقانونی وجود نداشته است و ما مشتاقانه منتظریم تا با ادامه این روند آن را ثابت کنیم.» درگیری فعلی ممکن است سال‌ها طول بکشد و به تشکیل یک دادگاه فدرال ختم شود.