Gerdab.IR | گرداب

اسلام آباد عبدالرئوف‌ريگي را تحويل تهران مي‌دهد

تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۸۹

"روزنامه نيوز" چاپ اسلام آباد به نقل از مقامات پاكستاني از تحويل عبدالرئوف ريگي به ايران در آينده نزديك خبر داد.

به گزارش گرداب روزنامه کیهان نوشت، در حالي كه گروهك تروريستي جندالشيطان طي اطلاعيه‌اي دستگيري محمد ظاهر بلوچ و عبدالرئوف ريگي به ترتيب رهبر و سخنگوي اين گروهك را تكذيب كرد، اما مقامات پاكستاني دستگيري عبدالرئوف ريگي عضو ارشد گروهك تروريستي جندالشيطان را تاييد كردند.

در همين ارتباط، روزنامه‌هاي پاكستان به نقل از مقامات محلي در خصوص دستگيري عبدالرئوف ريگي نوشتند كه اين خبر صحت دارد.

روزنامه "پاك تريبيون" پاكستان گزارش داد كه اين عضو ارشد گروهك تروريستي جندالشيطان در حالي كه با بي سيم خود از پناهگاهش در مرز پاكستان-ايران در بلوچستان با روزنامه الشرق الاوسط تماس می‌گرفت، به دست نيروهاي اطلاعاتي-امنيتي پاكستان ردگيري و دستگير شد.

بنابراين گزارش، پس از آنكه مكالمه تلفني ضبط شده عبدالرئوف ريگي به مقامات امنيتي پاكستاني اطلاع داده مي‌شود، آنها پس از 24 ساعت و در پي يك عمليات كماندويي او را دستگير كردند.

اين روزنامه پاكستاني همچنين به نقل از رحمان ملك وزير كشور پاكستان نوشت: «اسلام آباد-تهران استراتژي مشتركي عليه گروهك تروريستي جندالشيطان (موسوم به جندالله) تدوين مي‌كنند.»

همچنين يك مقام عالي نظامي استان سيستان و بلوچستان در گفت‌وگو با فارس، خبر دستگيري عبدالرئوف ريگي برادر عبدالمالك ريگي و 8 نفر ديگر از اعضاي گروهك تروريستي جندالشيطان در پاكستان را تاييد كرد.

عبدالرئوف ريگي و 8 نفر ديگر از اعضاي اين گروهك تروريستي در منطقه تربت پاكستان دستگير شدند.

از سوي ديگر، "روزنامه نيوز" چاپ اسلام آباد نيز به نقل از مقامات پاكستاني از تحويل عبدالرئوف ريگي به ايران در آينده نزديك خبر داد.

در روزهاي گذشته خبرهاي ضد و نقيضي در اين باره وجود داشت و منابع خبري خارجي از دستگيري محمد ظاهر بلوچ و 14 عضو ديگر گروهك تروريستي جندالشيطان خبر داده بودند.